قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز درباره اراضی اختلافی این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی گفت: مصاحبه‌های روزهای اخیر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز حاوی اطلاعات ناصحیح و دروغ بود و اصلا قصه وقف بودن اراضی دانشگاه شیراز دروغ است.

تصویر اسناد/ قصه وقف بودن اراضی دانشگاه شیراز دروغ بزرگ است

سلامت نیوز: قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز درباره اراضی اختلافی این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی گفت: مصاحبه‌های روزهای اخیر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز حاوی اطلاعات ناصحیح و دروغ بود و اصلا قصه وقف بودن اراضی دانشگاه شیراز دروغ است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، سید علی اکبر صفوی، قائم مقام و مدیر برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز شب گذشته در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان فارس با قرائت سوره عصر به آیات این سوره مبارکه اشاره کرد و گفت: برای کسانی که حداقل به قرآن کریم اعتقاد دارند، در آیات این سوره مبارکه آمده است همه در خسران و زیان هستند به جز کسانی که با هم اشتراک کنند.

 
مصاحبه روز های اخیر ایمانیه حاوی اطلاعات ناصحیح و دروغ بود

 
وی با بیان اینکه امروز از مسئله پیش آمده در مورد تصرف اقدام به تصرف اراضی دانشگاه شیراز توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاسف خوردم که این جلسه را تشکیل داده ام، ادامه داد: تاسف بنده از این باب است که مدیری در جمهوری اسلامی دروغ توزیع می کند و این دروغ نشر پیدا می کند و این اختلالات و سوء مدیریت ها را در شان جمهوری اسلامی نمی دانم.

 
مدیر برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز با اشاره به مصاحبه های چند روز اخیر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد اراضی گفت: مصاحبه های ریاست دانشگاه علوم پزشکی حاوی اطلاعات ناصحیح و دروغ بود؛ این مصاحبه ها به نحوی بود که بسیاری از اساتید ما ناراحت شدند و گلایه می کردند که چرا دانشگاه شیراز سکوت کرده است و خواستند که ما سکوتمان را بشکنیم.
 

صفوی با بیان اینکه علت تشکیل این جلسه به درخواست اساتید و با اجازه و دستور ارشاد ریاست دانشگاه شیراز بوده است، بیان داشت: در این نشست خبری به چهار بعد سابقه اراضی دانشگاه شیراز، سابقه مکاتبات علوم پزشکی و دلایل آن، نقشه و طرح جامع توسعه دانشگاه شیراز و بعد اخلاقی مصاحبه های ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز می پردازم.

 
ارشاد فردی متین و بهترین مدیر تاریخ فارس است

 
وی با اشاره به اینکه امیدواریم این حرکات را در استان فارس و بخصوص در دولت تدبیر و امید شاهد نباشیم، بیان داشت: آن هایی که ارشاد را می‌شناسند می دانند، ایشان فردی متین، صادق و بهترین مدیران تاریخ استان فارس و کشور هست و ایشان به اجبار مسئولیت دانشگاه شیراز را قبول کرده اند.

 

قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه بنده نیز برای پذیرش قائم مقامی شرط گذاشتم، گفت: بنده گفتم ماهی یک میلیون تومان و الان برای یک سال جلوتر می دهم و بنده را از این مسئولیت عفو کنید و بگذارید کارهای علمی و تحقیقاتی را بکنم اما قبول نکردند. اما متاسفانه برخی از هر حربه ای استفاده می کنند که جایگاه و پست خود را حفظ کنند.

 
سابقه اراضی دانشگاه شیراز و پزشکی متعلق به سال ۶۰ است/ در تفاهم نامه اراضی متعلق به دانشگاه شیراز است

 
صفوی با بیان اینکه سابقه مسئله اراضی این دو دانشگاه به دهه ۶۰ بر می گردد، تصریح کرد: در دهه ۶۰ بخش پزشکی از بدنه آموزش عالی جدا شد و متعاقب آن در تمام کشور هیاتی با حضور روسای دو دانشگاه، کارشناسان و مرحوم حسن حبیبی وزیر وقت دادگستری به عنوان نماینده دولت تشکل شد و مسئله تفکیک دانشگاه ها و امکانات را در سطح شهرستان ها دنبال کردند.

 

وی با اشاره به اینکه آخرین ابلاغیه در ۲۲ آبان ماه سال ۶۹ با امضای معین وزیر وقت علوم، فاضل وزیر وقت بهداشت ابلاغ شد و در این تفاهم نامه ابلاغی اراضی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشخص شد و آمده است که «ما بقی اراضی متعلق به دانشگاه شیراز است».

قصه وقف بودن اراضی دانشگاه شیراز دروغ بزرگ است

 

قصه وقف بودن اراضی دانشگاه شیراز دروغ بزرگ است

قصه وقف بودن اراضی دانشگاه شیراز دروغ بزرگ است

قصه وقف بودن اراضی دانشگاه شیراز دروغ بزرگ است

دانشگاه علوم پزشکی به واسطه وابستگی به وزارت بهداشت بزرگتر شد، اما دانشگاه شیراز کوچک تر شد

 

مدیر برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه دکتر تابعی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیش نویس این تفاهم نامه را امضا کرده است، گفت: در آن زمان قسمتی از بدنه دانشگاه شیراز جدا شد و بدنه دانشگاه علوم پزشکی به واسطه وابستگی به وزارت بهداشت بزرگتر شد اما دانشگاه شیراز کوچکتر و کم امکانات شد.

 

صفوی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به واسطه گرفتن زمین از شهر روز به روز در حال بزرگتر شدن است و ما از این موضوع ناراحت نیستیم؛ بلکه خوشحالیم، گفت: در دولت تدبیر و امید و به دلیل این که در طول این یک سال وزارت علوم به خاطر نداشتن وزیر در تزلزل بوده است، دانشگاه علوم پزشکی وقت را غنیمت شمرد و از طریق پیگیری، نشر اطلاعات غیر صحیح و فریب افکار مسئولین سعی در تصاحب اراضی دانشگاه شیراز را داشت.

 

بدون اجازه دانشگاه شیراز هرگز تصاحب اراضی دانشگاه شیراز اتفاق نخواهد افتاد

 

وی با اشاره به این که به ذهن برخی خطور کرده است چون وزیر علوم یک پزشک است پس رغبت بیشتری به ما دارد و از این فرصت باید استفاده کنیم، بیان داشت: عده ای رفتند از مراجع تقلید قم یادداشت گرفته اند «اگر زمینی وقفی و برای هدفی تعریف شده باشد برای استفاده هدف دیگر مجاز است که علما پاسخ داده اند خیر مجاز نیست»؛ این طبیعی است که علما این گونه پاسخ بدهند اما این زمین ها اصلا وقف نیستند.

 

قائم مقام دانشگاه شیراز با بیان اینکه درست است وزیر علوم یک پزشک است؛ اما قبل از این بدانید ایشان یک مدیر باسابقه کشور هستند و هرگز اجازه خیانت به وزارت علوم و دانشگاه شیراز را نمی دهند، تصریح کرد: یک متر از اراضی دانشگاه شیراز به دوستان واگذار نمی شود، مگر این که دانشگاه شیراز زمانی صلاح، معامله ای یا تصمیمی گرفته شود؛ بدون اجازه دانشگاه شیراز هرگز تصاحب اراضی دانشگاه شیراز اتفاق نخواهد افتاد.

 

سالانه ۲۰ میلیارد حقوق کارمندان مازاد می دهیم

 

صفوی به هرینه های زیاد دانشگاه شیراز به دلیل پراکندگی ساختمان های دانشگاه شیراز اشاره کرد، بیان داشت: دانشگاه شیراز ۲۰ میلیارد از ۱۲۰ میلیارد بودجه خود را حقوق کارمندان مازاد را می دهد؛ کارمند مازاد یعنی این که دانشگاه شیراز که ۶۰۰ عضو هیات علمی دارد باید ۷۰۰ کارمند داشته باشد اما به دلیل پراکندگی ساختمان ها ۱۷۰۰ کارمند دارد.

 

وی با بیان این که از ۱۰ سال قبل مصوبه سازمان برنامه ریزی و ۳ بار هیات وزیران است که دانشگاه شیراز باید تجمیع شود، بیان داشت: دولت به دانشگاه شیراز برای تجمیع و انتقال ساختمان های خود در سایت پردیس ارم ۵۰ میلیارد تومان وام بدهد.

 

هیچ منزل مسکونی و یا خوابگاهی در اراضی مورد نظر وجود ندارد

 

قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه در ۴۰ هکتار اراضی مورد اشاره هیچ منزل مسکونی و یا خوابگاهی وجود ندارد، ادامه داد: طرح تجمیع ساختمان ها و نقشه جامع دانشگاه شیراز با صرف هزینه های زیاد در حدود ۱۰۰۰ صفحه آماده شده است و چندین ساختمان این طرح در حال حاضر اجرا شده است.

 

صفوی طرح تجمیع را مفهوم اقتصاد مقاومتی به دلیل صرفه در هزینه کرد اضافی دانشگاه دانست و افزود: کسانی که دم از مقام معظم رهبری می زنند و ادعای ایشان را دارند، این فهم اقتصاد مقاومتی را ندارند؛ ساختمان ها و طرح های این اراضی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت داشته است و این حاصل ۱۰ سال کار کارشناسی است و به همین سادگی این برنامه ها و طرح ها را دور نمی ریزیم و به دانشگاه علوم پزشکی بگوییم بفرما این ها برای شما.

 

درباره اراضی فشار روی دستگاه ها ی قضایی برای پیگیری حقوقی زیاد است

 

وی با اشاره به جلسه ای در استانداری و صحبت های دکتر ارشاد درباره این اراضی و اختلافات بین دو دانشگاه گفت: دکتر ارشاد در آن جلسه گفتند عده ای بیکار هستند، کاری ندارند و وقت کم ما که برای توسعه کشور و کارهای علمی می کنیم نیز، می گیرند.

 

مدیر برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز با بیان اینکه خدماتی که ما به بهداشت کردیم آن ها به ما نکردند، گفت: آیا این درست است که یک دانشگاه را ویران کنیم و یک بیمارستان بسازیم؟ بسیاری از مراجع در بالاترین سطح درباره وضعیت حقوقی این مسئله می گویند فشار روی ما زیاد است؛ متاسفانه در کشور ما فشار لابی ها خیلی کارها را جلو می برد.

 

قصه وقف بودن اراضی دروغ بزرگ و رغت بار است

 

صفوی با اشاره به این که قصه موقوفه نمازی بودن این اراضی دروغ بزرگ و رغت بار است، بیان داشت: یکی از دروغ های دیگر که توسط برخی از علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی گفته شده است، توافق بین دو دانشگاه است. هر گونه توافق در مورد این اراضی در جلسه ای، مرحله ای و گوشه ای بین دو دانشگاه گفته شود، دروغ و کذب است.

 

وی با بیان این که ما مشهور به اخلاقیات نیستیم ولی یک عده هستند، گفت: برای همه مدیرها احترام قائلیم، ما به تحریب و کوبیدن مدیری شاد نمی شویم.

 

قائم مقام دانشگاه شیراز با انتقاد به مصاحبه دکتر ایمانیه که بر لزوم رعایت قانون و احکام شرع به عنوان انتظار عمومی از استادان دانشگاه شیراز تاکید کرده بودند، گفت: اساتید دانشگاه شیراز متشرع نیستند، اما شما هستید؟ این پلاک هایی که شما گفته اید وقف است، سند شش دانگ آن تحویل دانشگاه شیراز است و اصلا وقف نیست.

 

بازرسان ریاست جمهوری و وزارت علوم و بهداشت را به دو دانشگاه دعوت می کنم

 

صفوی با دعوت بازرسان ویژه رئیس جمهور و دو وزارت خانه برای بررسی دو دانشگاه و صحبت با کارمندان، اساتید و دانشجویان دو دانشگاه، گفت: بازرسان رئیس جمهوری و وزارتخانه بیایند و ببیند که در کدام دانشگاه، قانون، شرع و کرامت انسانی بهتر رعایت می شود.

 

وی با بیان اینکه این زمین ها برای جمهوری اسلامی ایران است و دولت حق قانونی دارد که زمین ها را به دانشگاه علوم پزشکی بدهد، تصریح کرد: دولت این حق را دارد؛ اما باید پیش بینی عواقب این کار را بکند.

نقشه بیمارستان نمازی

نقشه بیمارستان نمازی شماره ۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha