رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرح دوفوریتی برای نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: ارتقای جایگاه معلمان و پرداخت پاداش و مزایا بر اساس آن از جمله جزئیات این طرح به شمار می‌رود.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرح دوفوریتی برای نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: ارتقای جایگاه معلمان و پرداخت پاداش و مزایا بر اساس آن از جمله جزئیات این طرح به شمار می‌رود.

محمدمهدی زاهدی در گفت وگو با خانه ملت، از تلاش جمعی از نمایندگان برای ارایه طرح دوفوریتی با عنوان نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و افزود: در 18 خرداد سال 93 طرح نظام رتبه‌بندی معلمان با یک فوریت تقدیم مجلس شد اما متاسفانه نماینده دولت با آن مخالفت و استدلال کرد که دولت به دنبال ارایه لایحه‌ای در این خصوص به مجلس است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بر این اساس به دولت و سپس به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردیم که باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که قبل از رسیدگی به لایحه بودجه 94 این لایحه به مجلس آمده و مصوب شود اما علی‌رغم این صحبت‌ها هیچ لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارایه نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه با گذشت چندماه هنوز لایجه رتبه‌بندی معلمان تقدیم مجلس نشده است، تصریح کرد: حال در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصمیم بر آن شد تا باری دیگر طرح دو فوریتی نظام رتبه‌بندی معلمان را تقدیم مجلس شود لذا به نظر می‌رسد با توجه به زمان رسیدگی لایحه بودجه در صحن، زمان بررسی آن به سال جدید موکول شود.

زاهدی با یادآوری تلاش مجلس برای افزایش اعتبارات حوزه آموزش و پرورش در زمان بررسی لایحه بودجه 94، تاکید کرد: در سال جاری بودجه‌ خوبی برای آموزش و پرورش مازاد بر بودجه‌ای که در لایحه پیش‌بینی شده در نظر گرفتیم.

وی یادآورشد: 420 میلیارد تومان برای سیستم گرمایش و سرمایش مدارس، 200 میلیارد تومان برای سرانه دانش‌آموزی، 200 میلیارد تومان هزینه آب، برق و گاز مدارس و حدود 1700 میلیارد تومان از شرکت‌های دولتی و بانک‌ها برای مطالبات و افزایش حقوق فرهنگیان درآمدی را برای آموزش و پرورش خلق کردیم همچنین پیش‌بینی کردیم برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌هایی که تاکنون مالیات پرداخت نکرده‌اند با اخذ مالیات از آنها، مطالبات فرهنگیان را از این طریق وصول کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نهم، ادامه داد: ‌همچنین 350 میلیارد تومان برای پاداش معوقه بازنشستگان، 20 میلیارد تومان برای کودکان استثنایی، 30 میلیارد تومان برای موضوعات پرورشی، 20 میلیارد تومان برای توسعه ورزش آموزش و پرورش، 33 میلیارد تومان به بودجه دانشگاه فرهنگیان و 5 میلیارد تومان به دانشگاه شهید رجایی اختصاص یابد؛ حال بر اساس آنچه گفته شد حدود  2700 میلیارد تومان اعتبار مازاد بودجه آموزش و پرورش در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش می‌تواند هر برنامه‌ای برای حقوق فرهنگیان از جمله رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند، تصریح کرد:‌ بار مالی طرح نظام رتبه‌بندی معلمان از محل‌هایی که امسال در لایحه بودجه پیش‌بینی شده قابل اجرا است لذا نگرانی از این جهت وجود ندارد و باید دولت تصمیم قاطعی برای اجرای آن داشته باشد.

زاهدی درباره جزئیات طرح رتبه‌بندی معلمان، افزود: جزئیات این طرح بر عهده آموزش و پرورش است که بر اساس آن باید آیین‌نامه‌ای را تهیه کرده و ابلاغ کند؛ اگر نگاهی به دانشگاه‌ها داشته باشیم متوجه می‌شویم که رتبه‌بندی استادیار، دانش‌یار و استاد تمام متفاوت است لذا درصدد هستیم چنین اقدامی را در آموزش و پرورش اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس آیین‌نامه مذکور که باید از سوی دولت تهیه شود ارتقای عمودی معلمان باید ذکر شود تا جایگاه‌های مختلفی برای آن تعریف شده و برای رسیدن به رتبه بالاتر بر اساس این آیین‌نامه عمل شود؛ لذا این اطمینان به فرهنگیان اعم از شاغلان و بازنشستگان می‌دهیم که کمیسیون آموزش با جدیت به دنبال اصلاح وضعیت حقوقی، ارتقای جایگاه معنوی و اجتماعی آنها و به تبع آن ارتقای حقوق و مزایای آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha