دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 140299

درشرایطی که ویروس مرگبار ابولا همچنان به صورت مهارناپذیر گردشگران را تهدید می‌کند، گزارش‌ها خبر از شیوع گسترده تیفویید در کشور دیگر افریقایی، اوگاندا می‌دهند.

پس از ابولا، تیفویید هم از راه رسید

سلامت نیوز:درشرایطی که ویروس مرگبار ابولا همچنان به صورت مهارناپذیر گردشگران را تهدید می‌کند، گزارش‌ها خبر از شیوع گسترده تیفویید در کشور دیگر افریقایی، اوگاندا می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی، درشرایطی که غرب افریقا با ویروس مرگبار ابولا دست و پنجه نرم می‌کند و این بیماری همچنان به صورت مهارناپذیر گردشگران را تهدید می کند، گزارش ها خبر از شیوع گسترده تیفویید در کشور دیگر افریقایی، اوگاندا می‌دهند.


به گزارش مونیتور چاپ بریتانیا مقامات رسمی درکشور افریقایی اوگاندا اذعان کردند که موارد شیوع بیماری تیفویید از مرز 500 نفر در شهر کامپالا گذشته است. این گزارش یادآور شده است که ریشه اصلی این بیماری از زاغه نشین‌های این شهر بوده که برخی از سکنه آن در نواحی مختلف شهر وبرخی فروشگاه ها به کار اشتغال دارند.


وزارت بهداشت کامپالاپایتخت اوگاندا قویا به گردشگران توصیه کرده‌اند که از خرید هرگونه میوه، آب میوه یا بستنی و دیگر محصولات خوردنی درخیابان‌ها به ویژه دوره گردان خودداری کنند.


مقامات بهداشتی اوگاندا همچنین تاکید دارند که بروز نسبت به وضعیت آب بهداشتی مظنون هستند چرا که بخشی از مردم این شهر دسترسی به آب لوله کشی ندارند و ناگزیر دست به حفر چاه‌هایی می‌زنند که می‌تواند عامل اصلی انتشار این بیماری باشد.


انتشار بیماری تیفویید در اوگاندا درحالی رخ می‌دهدکه ویروس مرگبار ابولا تاکنون در جهان 7هزار و 573 نفر را به کام مرگ فرستاده است و تعداد مبتلایان نیز به رقم 19 هزار و 463 تن رسیده است.


طبق آمارسازمان بهداشت جهانی بیشتر مبتلایان و تلفات بیماری ابولا در سه کشور آفریقایی گینه، لیبریا و سیرالئون رخ داده است.


به گفته یک مقام بلند پایه سازمان ملل متحد با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در مقابله با شیوع ابولا در بخش‌های وسیعی از غرب آفریقا و سایر نقاط جهان ، شیوع این بیماری هنوز مهار نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha