برای کودکان هنوز راه دیگری وجود ندارد. در حال حاضر انسولین استنشاقی برای بزرگسالان دیابتی نوع یک و دو، در بازار موجود است اما فعلا بچه ها مجاز به استفاده از آن نیستند. در سیستم پزشکی تنها روشی که داری صلاحیت بوده و توسط سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) برای کودکان تایید شده است، تزریق انسولین درون بافت چربی زیر پوست، معمولا در نواحی شکم، بازوها، کفل و ران ها می باشد.

سلامت نیوز:برای کودکان هنوز راه دیگری وجود ندارد. در حال حاضر انسولین استنشاقی برای بزرگسالان دیابتی نوع یک و دو، در بازار موجود است اما فعلا بچه ها مجاز به استفاده از آن نیستند. در سیستم پزشکی تنها روشی که داری صلاحیت بوده و توسط سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) برای کودکان تایید شده است، تزریق انسولین درون بافت چربی زیر پوست، معمولا در نواحی شکم، بازوها، کفل و ران ها می باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک ،همانطور که می دانیم جهت تزریق انسولین، راه های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان بوسیله سرنگ، انسولین را از درون ویال بیرون کشیده و سپس تزریق را انجام داد.

علاوه بر این، قلم های انسولین نیز راه دیگری برای دریافت انسولین می باشند، که شیشه آنها در دو شکل قابل استفاده مجدد یا یکبار مصرف در دسترس هستند. توضیح آنکه، قلم انسولینی که قابلیت استفاده مجدد دارد، دارای مخزنی است که می تواند پس از تمام شدن، جایگزین گردد. اما شیشه یکبار مصرف قلم نوع دوم، از قبل با انسولین پر شده و وقتی تمام شد دور انداخته می شود.

در ادامه به روش دیگری اشاره می کنیم:

پمپ انسولین: میکرو کامپیوتری که تقریبا به اندازه ی یک پیجر بوده و برای تزریق انسولین استفاده می شود. این ابزار از طریق لوله ای پلاستیکی، انسولین سریع اثر یا کوتاه اثر را به درون سوزنی که بوسیله یک نوار به بدن چسبانده شده است، هدایت می کند و به درون چربی زیر پوست انتقال می دهد. معمولا این مجموعه، هر 48 ساعت یکبار تعویض می شود.

در زمینه ی تزریق انسولین، وسیله ی دیگری هم هست که کمتر رایج است:

جت اینجکتور(Jet Injector): به جای سوزن، با استفاده از مکانیسم فشار زیاد هوا، انسولین را به زیر پوست می فرستد.

علی رغم انواع شیوه های بیان شده برای دریافت انسولین، مسئله حائز اهمیت، ارتباط و همکاری با تیم درمانی دیابت است. با کمک آنها می توانیم بهترین روش را انتخاب نموده، آموزش مناسب دید و یاد بگیریم چطور موفق شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha