دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: بیماری‌های اسکلتی عضلانی کیفیت کار و زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از جمله مواردی که این بیماری‌ها را به دنبال دارد کم تحرکی است.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: بیماری‌های اسکلتی عضلانی کیفیت کار و زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از جمله مواردی که این بیماری‌ها را به دنبال دارد کم تحرکی است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، محمدرضا جمالزاده گفت: بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران با شعار «نیم قرن تجربه بالینی، پشتوانه بهبود کیفیت زندگی»، هم زمان با پنجاهمین سال تاسیس انجمن فیزیوتراپی ایران و با هدف به روز کردن اطلاعات و دانش فیزیوتراپیست‌ها و سایر گروه پزشکی و ارائه نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه نقش فیزیوتراپیست در پیشگیری و درمان بیماری‌ها برگزارمی‌شود.

دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: انجمن فیزیوتراپی ایران سالیانه چند سمینار تخصصی درباره موضوعات مختلف برگزار می‌کند، اما کنگره سالیانه که در اردیبهشت هر سال برگزار می‌شود جنبه عمومی داشته و محورهای مختلف مانند فیزیوتراپی در بیماری‌های سیستم اسکلتی عضلانی، عصبی، اختلالات و انحرافات ستون فقرات، حرکات اصلاحی، صدمات ورزشی، اطفال، سالمندان، سلامت زنان، قلب، عروق و تنفس و مشکلات پوستی و زیبایی با تاکید بر ارائه اطلاعات کاربردی به همکاران فیزیوتراپیست به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته می‌شود. همچنین از ویژگی‌های بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران ارائه روش‌های درمانی نوین فیزیوتراپی شامل درمان‌های دستی، الکتروتراپی و ورزش درمانی به همکاران فیزیوتراپیست است.

جمالزاده افزود: امروزه فیزیوتراپی تنها کاربرد دستگاه در مراکز درمانی نیست بلکه فیزیوتراپی مجموعه خدماتی برای افراد جامعه است تا حداکثر حرکت و توانایی عملی خود را در طول دوران زندگی حفظ نموده، و در صورت هر نوع کاهش حرکت و توانایی عملی ناشی از آسیب‌های مختلف، آن را توسعه و به حالت اولیه برگردانند. با این تعریف نقش فیزیوتراپیست جهت شناسایی اختلالات عملکردی و پتانسیل‌های حرکتی افراد برای پیشگیری، بهبود، درمان و ناتوانی آشکار می‌شود. این نگرش ایجاب می‌نماید کنگره‌های فیزیوتراپی با بالاترین کیفیت برگزار تا فیزیوتراپیست توانایی لازم جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر و افزایش کیفیت زندکی آحاد جامعه را کسب کنند.

وی گفت: بیماری‌های اسکلتی عضلانی کیفیت کار و زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از جمله مواردی که این بیماری‌ها را به دنبال دارد کم تحرکی است. کم تحرکی یکی از مشکلات مهم امروز کشورهاست که روز به روز در حال افزایش بوده و سلامت انسان را به خطر انداخته است. در این بین سازمان‌های مختلفی در تلاش هستند تا به نحوی از شدت و عوارض آن در بین افراد جامعه از کودک تا افراد مسن بکاهند و فیزیوتراپی به عنوان یکی از رشته‌های پزشکی می تواند به کمک این سازمان ها آمده و ضمن شناسایی و مبارزه با عوامل ناتوان کننده در بهبود کیفیت زندگی نقش موثر ایفا کند.

دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران افزود: در این کنگره در کنار سخنرانی‌ها، پانل و کارگاه‌های تخصصی فیزیوتراپی نیز برگزار خواهد شد. همچنین شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده تجهیزات فیزیوتراپی آخرین تجهیزات الکتروتراپی، آب درمانی و ورزش درمانی را در معرض دید علاقه مندان خواهند گذاشت.

وی یادآور شد: علاقمندان جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین ارسال مقالات می توانند به سایت اینترنتی انجمن فیزیوتراپی ایران به آدرس www.iran-pta.ir مراجعه کنند.

بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران با شعار «نیم قرن تجربه بالینی، پشتوانه بهبود کیفیت زندگی»، همزمان با پنجاهمین سال تاسیس انجمن فیزیوتراپی ایران از ۲ تا ۴ اردیبهشت ۹۴ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha