مدیرعامل شرکت شیمی درمانی سبحان گفت: تا پایان امسال نخستین کارخانه تولید دارو ضد سرطان با آخرین تکنولوژی اروپا درکشور راه اندازی می شود.

محمد رضا زرگرزاده درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: با توجه به اینکه داروی ضد سرطان از استاندارد های خاصی برخوردار است و دراختیار همه شرکت ها نیست بنابراین برای تولید این دارو نیاز به امکانات ، دستگاه ها و شرایط خاص است.
وی با اعلام اینکه هم اکنون با شرکت LSMW آلمان به عنوان مشاوره و طراح قرارداد بسته ایم بیان داشت: طراحی این کارخانه از سال هشتاد و دو شروع و عملا از سال هشتاد و چهار تحقیقات این پروژه انجام شد و درطول زمان به علت مسائل سیاسی داخل کشور و تحریم های صورت گرفته توسط کشورهای اروپایی انجام این پروژه به تعویق افتاد.
مدیرعامل شرکت شیمی درمانی سبحان خاطرنشان کرد: امسال فاز نهایی این پروژه با همت شرکت مذکور، شرکت سرمایه گذاری البرز و باعنایت وزیر بهداشت درحال اتمام است و درتابستان سال آینده محصولات تولیدی این کارخانه به بازار عرضه خواهد شد.
وی با بیان اینکه کارخانه تولید دارو ضد سرطان اولین  کمپانی با  استاندارد روز اروپا است تصریح کرد: با توجه به اینکه  تاکنون دانش فنی و صنعتی تولید داروی ضد سرطان را درکشور نداشتیم و دست یابی به آن زمانبر است  بنابراین دانش فنی تولید این دارو را به طور کامل  از کشورهای اروپایی آوردیم و همزمان با آن، شرکت داروسازی ضد سرطان را درداخل بومی  می کنیم.
زرگر زاده از اعلام جزئیات این کارخانه خوداری کرد و اظهارداشت: این کارخانه با دو خط تولید مایعات تزریقی و پودرهای لیو فلیزه و یک خط جامدات قرص و کپسول دررشت راه اندازی می شود.
مدیرعامل شرکت شیمی درمانی سبحان اعلام کرد: داروی ضد سرطان تولید داخل کشور یک سوم قیمت فعلی این داروهای وارداتی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha