دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

مردی مسن که به‌دلیل توهم ناشی از مصرف شیشه، خانه‌ای را به آتش کشیده و زن و مردی را به قتل رسانده‌ است، اتهام خود را رد کرد و مدعی‌ شد چنین حادثه‌ای را به‌خاطر نمی‌آورد.

سلامت نیوز: مردی مسن که به‌دلیل توهم ناشی از مصرف شیشه، خانه‌ای را به آتش کشیده و زن و مردی را به قتل رسانده‌ است، اتهام خود را رد کرد و مدعی‌ شد چنین حادثه‌ای را به‌خاطر نمی‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، متهم که مردی ٦٩ساله ‌است وقتی پای میز محاکمه رفت، گفت: خانه به‌دلیل انفجار کپسول گاز آتش گرفت و زن و مرد جوان کشته شدند.

نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفرخواست گفت: «متهم که رسول نام ‌دارد یک‌سال قبل خانه‌اش را به آتش کشید و زنی به نام رعنا را که با او رابطه داشت و مرد دیگری به‌نام رضا را به قتل رساند. متهم دارای سوابق متعدد کیفری است و در بازجویی‌ها علاوه بر اعتراف به این قتل‌ها به ماموران گفت: وقتی فهمید رعنا به او خیانت کرده است و با رضا هم رابطه دارد، ناراحت شد و دست به این قتل زده ‌است.»

نماینده دادستان ادامه داد: «در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد رسول به شیشه اعتیاد داشت و با رعنا و رضا در خانه‌اش مواد مصرف می‌کرد. متهم مدعی ‌شد رضا با چند زن از جمله رعنا و یکی از دو‌همسر رسول رابطه داشت به‌همین‌دلیل او تصمیم به قتل آنها گرفت. متهم با پاشیدن بنزین در خانه، رعنا و رضا را به آتش کشید و به قتل رساند. متهم رضا را در کمد محبوس کرده بود تا او نتواند فرار کند. خود متهم نیز بعد از ایجاد حریق عمدی دچار سوختگی ‌شد، اما جان به در برد. او که دو همسر دارد، قصد داشت یکی از همسران خود را به تصور اینکه با رضا رابطه داشته به قتل برساند. دلایلی دال بر اینکه مقتولان با هم یا مرد مقتول با همسر متهم رابطه داشته‌اند، وجود ندارد و همه این موضوعات صرفا تصورات متهم بود.»

در ادامه جلسه دادگاه اولیای‌دم هر دو مقتول در جایگاه حاضر شدند و برای متهم درخواست قصاص کردند. سپس یکی از پسران متهم در جایگاه حاضر شد؛ او در توضیح آنچه اتفاق افتاده ‌بود، گفت: «من در جریان کاری که پدرم می‌خواست انجام بدهد، نبودم. ما به‌طور کلی رابطه خوبی با پدرم نداشتیم چون او معتاد بود و سوابق متعدد کیفری داشت و آبروی ما را در محل برده ‌بود؛ با این حال سعی می‌کردیم احترام او را حفظ کنیم. روز حادثه پدرم به من گفت کمی بنزین لازم دارد چون موتورش بنزین تمام کرده ‌است. برایش بنزین تهیه کردم، اما نمی‌دانستم قصد دارد خانه را آتش بزند. چند‌ساعت بعد خبررسید خانه آتش گرفته‌ و دو‌نفر کشته شده‌اند.»

سپس نوبت به متهم رسید؛ وی بعد از اینکه در جایگاه حاضر شد اتهام قتل عمدی هر دونفر را رد کرد و گفت: «من نقشی در این آتش‌سوزی نداشتم و نمی‌دانم چرا اتفاق افتاد. رعنا در خانه من کار می‌کرد و پول می‌گرفت، البته اعتیاد داشت. یک‌دفعه کپسول گاز ترکید و خانه منفجر شد. تنها چیزی که یادم می‌آید، همین است و اصلا یادم نیست بنزین ریخته‌ یا کاری مشابه انجام داده باشم.»متهم گفت: «اینکه رضا با رعنا رابطه داشت، به من مربوط نیست من خودم دو همسر داشتم و احتیاجی به رعنا نداشتم. گفته‌های پسرم درست است که از او بنزین گرفتم اما از بنزین برای موتورم استفاده کردم و آتش‌سوزی کار من نبود.»در این هنگام قاضی گفت: مطابق گزارش آتش‌نشانی این آتش‌سوزی به‌صورت عمدی بوده و با بنزین اتفاق افتاده ‌است. ضمن اینکه متخصصان گزارش داده‌اند بنزین در همه‌‌جای خانه و به‌صورت گسترده پاشیده شده‌ است، در این مورد حرفی داری؟ رسول پاسخ داد: تاجایی که من می‌دانم بنزینی در کار نبود، در خانه بودیم که کپسول گاز ترکید و خانه آتش گرفت، من بنزین نریختم. متهم درجواب این سوال که چرا رضا را در کمد حبس کرده بود، گفت: «من این کار را نکردم، شاید او از ترس خودش را در کمد حبس کرده ‌باشد.»رسول بعد از اینکه وکیل‌مدافع نیز دفاعیات خود را مطرح کرد، یک‌بار دیگر در جایگاه حاضر شد و اتهاماتش را رد کرد. قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی، برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.ا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha