با توجه به اینکه در فصل زمستان آلودگی هوا افزایش می یابد برخی از افراد برای حفاظت پوست خود در برابر آن از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنند که هیچ تاثیری ندارد.

دکتر میر هادی عزیز جلالی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : مواد شیمیایی که در آلودگی هوا وجود دارد باعث یک نوع لنفوم جلدی می شود که حتی ممکن است  روی غدد و کبد هم تاثیر بگذارد و سالها بیمار را درگیر کند  این بیماری ابتدا به شکل پوسته پوسته شدن در قسمتی از بدن که آفتاب نمی خورد بروز می کند و به تدریج به سلولهای بدخیم بدل می شود

وی گفت : متاسفانه این بیماری در گذشته بسیار کم بود اما اکنون در سال 100 نوع از آن گزارش می شود و حتی در سنین 9 – 10 سالگی نیز دیده شده است . متخصصان یکی از عوامل مهم این بیماری را افزایش آلودگی هوا تشخصیص داده اند.

این متخصص پوست افزود : آکنه و خشکی پوست در فصل زمستان به دلیل خشکی هوا تشدید می شود همانطوری که لکه های پوستی در فصل تابستان افزایش می یابد . همچنین پوست های چرب در برابر آلودگی هوا آسیب پذیر تر  از پوست های خشک است.

وی خاطر نشان کرد : استفاده بی رویه از لوازم آرایش در زنان و دختران باعث جذب آلودگی بیشتر در سطح پوست شده و امکان ضایعات پوستی را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha