دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 140327

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به اجرا نشدن تعرفه های پزشکی بر اساس کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، انتقاد کرد.

ماجرای افزایش ۱۲۰ درصدی تعرفه های پزشکی

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به اجرا نشدن تعرفه های پزشکی بر اساس کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، انتقاد کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه رشد مولفه های درون کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت براساس تواتری که گروه های پزشکی از آن استفاده می کنند با هم متفاوت و ناهمگون است، اظهار داشت: این تصور که بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد تعرفه های پزشکی تغییر کرده است، عملا وجود ندارد. ضمن اینکه در بسته تعریفی تعرفه ای بین ۳۸ تا ۴۰ درصد به کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات تعلق داشت.

وی افزود: به دلیل عدم همکاری بیمه های تکمیلی عملا هنوز هیچ دریافتی بر اساس کتاب در بخش خصوصی اتفاق نیافتاده در حالی که بخش زیادی از بیماران با بیمه تکمیلی به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند.

زالی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵ ماه از ابلاغ این کتاب گذشته است، ادامه داد: پزشکان بخش خصوصی گلایه جدی دارند زیرا معتقدند که این کتاب را اجرا می کنند و آمادگی خود را برای پایبندی به تعرفه ها اعلام کرده اند اما در عمل به دلیل عدم همکاری بیمه ها ی تکمیلی هیچ پرداختی در ماه های اخیر بر اساس این کتاب صورت نگرفته است.

وی به برگزاری جلسه ای با مدیران عامل بیمارستان های خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: عملا تمامی پرداختها یا با تاخیرقابل توجه صورت می گیرد یا بصورت علی الحساب بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تغییرات این کتاب در نظام تعرفه گذاری موثر واقع شود باید پزشکان به نوعی کاربرد این کتاب را در عرصه دولتی و خصوصی درک کنند که این امر محقق نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    1 1
    دیگه برخی دکتر ها مریض ها را توریست می پندارند یکی بشون بگه مگه آدم مریض توان پرداخت هزینه داروهاش هم بر نمیاد حالا تعرفه پرشکی هم براشون کمه بعضی از این پزشکان محترم شغلشون شده تجارت مریض یعنی امروز برو این دارو بخور 10 روز دیگه برگزد یکیشون میگفت 18 ساعت کار می کنم هنوز وقت کم میارم مگه پزشک کم داریم مگه مریض انقدر زیاد شده والله اینطور هم نیس اونا مریضا را میکشونن به مطب