به منظور تعیین عمق بیهوشی از سه سال گذشته دستگاهی به این منظور در انجمن بیهوشی ایران ساخته شده که هم اکنون درحال معرفی آن به کل دنیا هستیم.

محمد مهدی قیامت درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: سرعت اندازه گیری عمق بیهوشی و درصد خطای این دستگاه بسیار کم و نسبت به روش های مرسوم پیشین و کنونی مورد استفاده جامعه پزشکی ، از اطمینان بیشتری برخوردار است.
وی بااعلام اینکه  درحال حاضر نمی توانم اطلاعات جزئی یا حتی نام این دستگاه را فاش کنم بیان کرد: برای تولید کثیر و عرضه آن در بازاربه همکاری جدی و تنگاتنگ مسئولین کشوری نیاز داریم.
رئیس انجمن بیهوشی ایران با اشاره به اینکه حساسیت  این دستگاه بسیار بالا  است و با کوچکترین علائم ، حال بیمار را به پزشک هشدار می دهد خاطرنشان کرد:  این دستگاه هم درکشور و هم دردنیا به تایید رسیده است.
وی تصریح کرد: درحال حاضر عمق بیهوشی به روش های مختلف و براساس فاکتورهای بیولوژیکی اندازه گیری می شود.
قیامت با بیان اینکه این دستگاه با همکاری انجمن بیهوشی ایران و دانشگاه صنعتی شریف ساخته شده است اشاره کرد: علائم مختلف بیهوشی از جملهPIS و PEG و آنتروپی ساخته شده است.
وی گفت: در وضعیت فعلی، بیهوشی به هنگام عمل جراحی كاملاً به تجربه متخصص بیهوشی وابسته است و بر مبنای علایم بالینی صورت می‌گیرد.
رئیس انجمن بیهوشی ایران افزود: از آنجا كه این مشخصه‌ها همیشه با اطمینان كافی در دسترس نبوده و به طور غیرمستقیم به عمق بیهوشی وابسته است، تصمیم‌گیری پزشك را با خطا همراه می‌كند بنابراین لزوم وجود روشی برای تعیین دقیق وضع هوشیاری بیمار، بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha