تجمع اعتراضی دانشجویان، استادان، اعضای هیات علمی، کارمندان و بازنشستگان دانشگاه شیراز ظهر امروز در اعتراض به اقدامات و تحرکات دانشگاه علوم پزشکی این شهر در تصرف اراضی دانشگاه شیراز در مقابل ساختمان مدیریت این دانشگاه برگزار شد.

سلامت نیوز: تجمع اعتراضی دانشجویان، استادان، اعضای هیات علمی، کارمندان و بازنشستگان دانشگاه شیراز ظهر امروز در اعتراض به اقدامات و تحرکات دانشگاه علوم پزشکی این شهر در تصرف اراضی دانشگاه شیراز در مقابل ساختمان مدیریت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، تجمع اعتراضی دانشجویان، استادان، اعضای هیات علمی، کارمندان و بازنشستگاه دانشگاه شیراز ظهر امروز در مقابل ساختمان مدیریت این دانشگاه برگزار شد.

 
در این تجمع اعتراضی که نسبت به اقدامات و تحرکات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تصرف اراضی دانشگاه شیراز صورت گرفته بود؛ رئیس دانشگاه شیراز، قائم مقام دانشگاه شیراز، رئیس اسبق دانشگاه شیراز و یکی از استادان این دانشگاه به سخنرانی پرداختند و در پایان برنامه نیز بیانیه شورای کارمندان دانشگاه شیراز قرائت شد.

 

پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی از سوی شورای کارمندان دانشگاه شیراز نمایان بود که روی آن‌ها نوشته شده بود: "آقای دکتر ایمانیه، شما عالم‌اید مزاحم تولید علم نشوید"؛ "مسئولان محترم بدانند که اجرای طرح توسعه دانشگاه شیراز به هیچ عنوان کم‌ارزش‌تر از طرح توسعه دانشگاه علوم پزشکی نیست!! توسعه سلامت آری، تعدی به حقوق ارضی هرگز"؛ "دانشگاه ناموس، خانه و هویت ماست؛ تا آخرین نفس از آن دفاع می‌کنیم"؛ " تجاوز به اراضی دانشگاه شیراز غیرشرعی، غیرقانونی و غیرعقلانی است و آن را شدیدا محکوم می‌کنیم".

 

همچنین شعارهایی از این قبیل داده می‌شد: «به حرمت دانشجو، اساتید، کارمندان، بازنشسته زمین‌ها رو نمی‌دیم»؛ «زمین‌های دانشگاه، کلاس درس و مشق است»؛ «ریاست دانشگاه حمایتت می‌کنیم»؛ «تصرف زمین‌ها خیانت به شهر است»؛ «تصرف زمین‌ها خیانت است به استاد»؛ «تصرف زمین‌ها خیانت است به خوابگاه»؛ «ما دانشگاهی هستیم، فکر نکنید نشستیم» و... .

 

در ادامه تجمع‌کنندگان در حالی که دست‌ در دست یکدیگر داشتند، شعار دادند: «دست به دست هم می‌دیم، زمین‌ها رو نمی‌دیم» و اعلام کردندکه همراه با خانواده‌های خود اطراف دانشگاه شیراز زنجیره‌ای انسانی در حفظ و حراست از املاک و اراضی دانشگاه شیراز تشکیل می‌دهند.

 

لازم به ذکر است، از سال ۶۹ توافق‌نامه‌ای میان روسای وقت دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز درباره اراضی ارم با امضای معاون رئیس‌جمهور وقت، معاونان دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش عالی (صورت می‌گیرد اما رئیس وت دانشگاه علوم پزشکی پس از مراجعت به شیراز از امضای خود سر از می‌زند که در نهایت با ابلاغ از هیئت دولت این قضیه برای مدتی خاتمه می‌یابد اما در سال‌های اخیر مجددا این موضوع سر باز کرده و اختلافات این دو دانشگاه مهم در جنوب کشور، به سطح مسئولان استانی و کشوری و همچنین رسانه‌ها راه می‌یابد.

تجمع اعتراضی دانشگاهیان شیراز

 

تجمع اعتراضی دانشگاهیان شیراز

تجمع اعتراضی دانشگاهیان شیراز

تجمع اعتراضی دانشگاهیان شیراز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منتقد ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نصف تعداد دانشجویان دانشگاه شیراز، با داشتن منابع درآمدی متعدد از جمله بیمارستانهای نمازی،سعدی و... و همچنین بودجه دو برابری نسبت به دانشگاه شیراز،حق دست اندازی به اراضی دانشگاه شیراز را ندارد،هم اکنون سه بلوک خوابگاه شهید دستغیب کوی ارم در تصرف دانشگاه علوم پزشکی می باشد،دانشگاه علوم پزشکی شیراز می تواند با خریداری اراضی در مناطق صدرا و شهرک گلستان طرح های توسعه ای خود را انجام دهد،دانشگاه شیراز اولین دانشگاه دو زبانه جهان و در 4 دهه قبل دانشگاه هفتم جهان بود ولی امروزه سعی در تخریب آن را دارند،هم اکنون مجموعه فرهنگی -ورزشی دانشگاه علوم پزشکی در اراضی منطقه نیایش ساخته شده و با توجه به رد شدن تونل ایمان و اتصال اراضی دانشگاه شیراز به بلوار چمران،دوستان عزیز قصد تکه پاره کردن سرمایه دانشگاه شیراز را دارند