دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 140332

یک متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه با اشاره به خطرات مواد شوینده برای قرنیه تاکید کرد: کسانی که به طور مداوم با شوینده‌ها سروکار دارند باید از عینک‌های محافظ استفاده کنند.

سلامت نیوز: یک متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه با اشاره به خطرات مواد شوینده برای قرنیه تاکید کرد: کسانی که به طور مداوم با شوینده‌ها سروکار دارند باید از عینک‌های محافظ استفاده کنند.  

دکتر حبیب اجاقی در گفتگو با سازمان بسیج جامعه پزشکی، با بیان اینکه سوختگی ناشی از مواد قلیایی بسیار خطرناک‌تر از مواد اسیدی است، افزود: نفوذ مواد قلیایی به چشم شدیدتر و وسیع‌تر است و عوارض شدیدی به چشم وارد می‌کنند. 

وی افزود: ورود مواد قلیایی مانند شوینده‌ها به چشم باعث از بین رفتن سلول‌های کف قرنیه و ملتحمه شده و کدورت قرنیه ایجاد می‌کند و در صورتی که بر روی ملتحمه و صلبیه لخته خون ایجاد شود، خون‌ به اندازه کافی به قرنیه نمی‌رسد که این امر موجب از بین رفتن قرنیه، ملتحمه و صلبیه می‌شود. 

این متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه گفت: از بین رفتن سلول‌های ملتحمه و قرنیه باعث خشکی چشم شده و زخم قرنیه ایجاد می‌کند و خون نرسیدن به قرنیه و اطاق قدامی چشم، باعث ایجاد عروق جدید در اطاق قدامی پشت قرنیه شده و منجر به آب سیاه چشم می‌شود. 

اجاقی ادامه داد: به محض ورود مواد شیمیایی به چشم باید آن را با سرم یا آب فراوان به گونه‌ای شستشو داد که هرگونه موادی که در داخل چشم باقی مانده خارج شده و سپس به چشم پزشک مراجعه شود.

وی افزود: با استفاده از قطره کورتون طی پنج تا 10 روز التهاب چشم رفع شده و سپس سایر درمان‌ها توسط پزشک صورت می‌گیرد.

این متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه خاطرنشان کرد: افرادی که به طور مداوم با شوینده‌ها سروکار دارند باید از عینک‌های محافظ استفاده کنند، زیرا با این عمل تا حدی از صدمات وارد شده به چشم پیشگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha