طبق تحقیقاتی انجام یافته توسط محققان ژاپنی، سرعت بالای قلب در حالت استراحت می تواند در جهت توسعه بیماری دیابت و چاقی موثر باشد.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،سرعت قلب توسط سیستم اعصاب سمپاتیک کنترل و هدایت می شود. اعصاب سمپاتیک یک شبکه از نورون ها هستند که به صورت خودمختار عمل می کنند. این اعصاب روده بزرگ، رگ های خونی، اتساع مردمک چشم، تعریق و فشار خون را تحت تاثیر قرار می دهند. طبق نتیجه این تحقیق امکان بروزمقاومت به انسولین و به طبع آن بروز دیابت و بیماری های عروقی در افرادی که سرعت ضربان قلبشان در حالت استراحت بیش از 80 ضربه در دقیقه باشد، بیشتر خواهد بود. این مطالعه تاثیر سرعت قلب بالا بر متابولیسم بدن را مورد بررسی قرار می دهد. در این تحقیق 614 بیمار در طول 20 سال مورد مطالعه واقع شدند. شرکت کنندگان در این تحقیق به 4 گروه تقسیم شدند: افرادی که ضربان قلبشان زیر 60، بین 60 تا 69 ، بین 70 تا 79 و بالای 80 در دقیقه می باشد.
در مقایسه با گروه اول، افرادی که سرعت قلبشان بالای 80 بود، 1/34 مرتبه چاق تر، 1/2 مرتبه بیشتر مستعد مقاومت به انسولین و 4/39 مرتبه بیشتر مستعد ابتلا به دیابت بودند. این مطالعه می تواند ارتباط بین چاقی و سیستم اعصاب سمپاتیک را به صورت سیستماتیک توجیه کند. همچنین علت افزایش احتمال سکته قلبی، مغزی و مرگ و میر ناشی از آن با توجه به این یافته قابل بیان است. محققان معتقدند که فعالیت بالای اعصاب می تواند منجر به چاقی شود، زیرا سوخت چربی را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha