۹ روز پس از اعتراضات گسترده جامعه پرستاری در مقابل مجلس، بر خلاف وعده‌ها جلسه‌ای که قرار بود امروز (دوشنبه 11 اسفند ماه)، بین نمایندگان جامعه پرستاری، وزیر بهداشت و اعضای هیئت رئیسه مجلس در خصوص پیگیری مطالبات پرستاران برگزار شود به دلایل نامعلومی لغو شد.

وزیر بهداشت جلسه پیگیری مطالبات پرستاران را لغو کرد

سلامت نیوز: ۹ روز پس از اعتراضات گسترده جامعه پرستاری در مقابل مجلس، بر خلاف وعده‌ها جلسه‌ای که قرار بود امروز (دوشنبه 11 اسفند ماه)، بین نمایندگان جامعه پرستاری، وزیر بهداشت و اعضای هیئت رئیسه مجلس  در خصوص پیگیری مطالبات پرستاران برگزار شود به دلایل نامعلومی لغو شد.

دبیر کل خانهٔ پرستار با اعلام این خبر به ایلنا گفت: مطالبات جامعهٔ پرستاری که در پی تجمع روز سوم اسفند ماه برای چندمین بار پیاپی مطرح شد، قرار بود امروز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه طی جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت پیگیری شود اما متاسفانه روز گذشته اعلام کردند که به دلیل مشغله‌های کاری وزیر این جلسه برگزار نمی‌شود.

«شریفی مقدم» ضمن بیان این مطلب که پیگیری مطالبات پرستاران قرار بود که ۱۰ روز پس از برگزاری تجمع سوم اسفند توسط هیئت رئیسه مجلس انجام شود گفت: متاسفانه جلسه‌ای که قرار بود امروز دوشنبه، بین ۵نفر از نمایندگان جامعه پرستاری، وزیربهداشت و اعضای هیئت رئیسه مجلس برگزار شود به دلایل نامعلومی لغو شد.

وی در توضیح دلایل مطرح شده در خصوص لغو جلسهٔ پیگیری مطالبات جامعهٔ پرستاری گفت: از سوی هیئت رئیسه مجلس به ما اعلام کردند که به دلیل همزمانی جلسهٔ دیگری با جلسهٔ مربوط به پرستاران، جلسهٔ امروز لغو شده و هنوز هم زمان دیگری برای جلسهٔ بعدی مشخص نکرده‌اند.


شریفی مقدم اضافه کرد: با گذشت بیش از دو ماه از مهلت تعیین شده کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که ۸ سال از تصویب آن می‌گذرد، هنوز هیچ اقدامی از سوی وزارت خانه برای اجرای این طرح صورت نگرفته و پس از تجمع سوم اسفند هم قرار شد که این پیگیری‌ها از طریق هیئت رئیسه به شکل منسجم تری انجام شود تا بخش عمدهٔ مطالبات جامعهٔ پرستاری محقق شود.


شریفی مقدم بی‌توجهی وزارت بهداشت به مطالبات صنفی جامعه پرستاری را زمینه ساز گسترش اعتراضات پرستاران دانست و گفت: اگر بی‌توجهی وزارت بهداشت به مسائل و مشکلات جامعهٔ پرستاری نبود، ما امروز تا این حد شاهد گسترده شدن موج اعتراضات پرستاران نبودیم. اما متاسفانه اجرا نشدن طرح‌هایی چون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از یک سو و اختلاف بیش از سه برابری در پرداخت‌ها بین پزشک و پرستار باعث شده موج اعتراضات گسترده‌تر شود و این مسئله ناشی از آگاهی جامعه پرستاری از مطالبات حقوقی و صنفیشان است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد: آنچه مسلم است این است که پرستاران به هیچ وجه از مطالبات قانونی و صنفی خود کوتاه نخواهند آمد و تا حصول نتیجه پیگیر خواسته‌های صنفیشان هستند.
وی در پایان گفت: نباید فراموش کنیم پرستاران مدت‌هاست به طرق مختلف پیگیر اجرای قانونی‌ترین خواسته‌شان یعنی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بودند که امیدواریم با تسریع روند اجرایی شدن این طرح و پیگیری کمیسیون، جامعه پرستاری به شرایط عادلانه دست یابد.

گفتنی است در آستانه روز پرستار و در  روز سوم اسفند ماه، بیش از 2 هزار نفر از پرستاران که نسبت به عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و افزایش اختلاف پرداختی بین پزشکان و پرستاران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت معترض‌ بودند در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.پس از این تجمع هیئت رئیسه مجلس به نمایندگان جامعه ی پرستاری وعده داد تا از طریق برگزاری جلسات مشترکی با مسولین وزات بهداشت مشکلات صنفی پرستاران را پیگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستار سربلند ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    6 1
    وزیر با این بی حرمتی ها به جامعه پرستاری نمیتواند مارا در ادامه پیگیری مطالباتمون ناامید کند انشالا با اتحاد جامعه پرستاری قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا خواهد شد