با مصرف فرآورده‌های زیتون می‌توان با مشكل پوكی استخوان و پیری زودرس مقابله كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، زیتون دارای تركیبات مختلفی مانند آب 60 درصد، روغن 20 درصد، قند 10 درصد، پروتئین، مواد معدنی، كلسیم و سلولز است و 100 گرم میوه آن 224 كالری انرژی دارد.

رنگ زیتون هنگام رسیدن از سبز كم‌رنگ به رنگ بنفش و قرمز و انواع سیاه تغییر می‌كند.

دانه زیتون بدون انجام عملیات فراوری قابل مصرف نیست و بصورت كنسرو شده و پرورده می‌توان مصرف كرد كه بصورت سنتی و صنعتی در بازار ایران عرضه می‌شود.

همچنین تفاوت ارقام، میزان رسیدن میوه، روش برداشت و استخراج آن از مهمترین معیارهای تعیین‌كننده كیفیت روغن محسوب می‌شود و از زیتون نارس روغن سبزرنگ و از رسیده آن، روغن زرد تولید می‌شود كه رنگ سبز روغن نمی‌تواند نشانه كیفیت خوب آن باشد.

همچنین با مصرف روزانه فرآورده‌های زیتون علاوه بر تامین نیازهای غذایی بدن، بعنوان دارو هم می‌توان از این میوه استفاده كرد.همچنین روغن زیتون اثر شدیدی بر علیه تومورهای خوش‌خیم مانند پروستات و لوله گوارش دارد و جیره غذایی روغن زیتون میزان آسیب‌های سرطانی را كاهش می‌دهد.

مصرف منظم روغن زیتون برای افرادی كه فشارخون بالا دارند، مفید است و در درازمدت باعث تنظیم فشار خون می‌شود و از اثر زیانبار فشار خون بر روی بدن ازجمله سكته قلبی و مغزی در اثر پاره ‌شدن رگ‌های اصلی بوجود می‌آید، جلوگیری می‌كند.

همچنین روغن زیتون در جلوگیری از تشكیل لخته خون و تجمع لخته‌ها، تاثیر دارد و مصرف منظم آن خطر توسعه التهاب روماتیسمی بدن كاهش یافته و از بی‌نظمی‌های دستگاه گوارش جلوگیری می‌كند.

گفتنی است با مصرف فرآورده‌های زیتون می‌توان با مشكل پوكی استخوان و پیری زودرس به مقابله پرداخت و سیستم ایمنی بدن را تقویت كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha