پژوهشگران دانشگاه کُرنل برآورد کرده‌اند که با هر مورد پیشگیری از ایدز تا 338 هزار و 400 دلار می‌توان در هزینه‌های درمانی صرفه‌جویی کرد.

سلامت نیوز: پژوهشگران دانشگاه کُرنل برآورد کرده‌اند که با هر مورد پیشگیری از ایدز تا 338 هزار و 400 دلار می‌توان در هزینه‌های درمانی صرفه‌جویی کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، جلوگیری از ابتلای به ایدز هر فرد با ریسک بالای ابتلا به ویروس HIV صرفه‌جویی قابل توجهی در پی دارد. سایت اینترنتی futurity.org که پژوهش‌های برتر دانشگاهی را پوشش می‌دهد، در گزارشی اعلام کرد که طبق برآورد پژوهشگران، هر مورد پیشگیری از ابتلای به ایدز با توجه به میزان تداوم درمان می‌تواند بین 229 هزار و 800 تا 338 هزار و 400 دلار صرفه‌جویی در بر داشته باشد.

بروس شکمن، استاد رشته روانپزشکی و بهداشت عمومی دانشکده پزشکی وِیل‌کُرنل که سرپرستی نگارش مقاله گروه پژوهشی را بر عهده داشته، در مورد یافته‌های این گروه گفته است: «این مطالعه ارزش ادامه پیشگیری از ابتلای به HIV را، حتی در این دوران که درمان‌های مؤثری برای ایدز وجود دارد که می‌تواند انتظار زندگی نزدیک به طبیعی را به بیماران عرضه کند، به ما نشان می‌دهد.

پیشگیری از ابتلا همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است؛ هم از لحاظ هزینه و هم از نظر کیفیت زندگی. پژوهشگرانی از دانشگاه بریگهام، بیمارستان عمومی ماساچوست و سازمان دولتی پژوهش و کیفیت مراقبت‌های بهداشتی آمریکا در این تحقیق با دانشگاه کُرنل همکاری کرده‌اند.

این پژوهشگران در برآورد میزان صرفه‌جویی خود با فرض اینکه فرد در سن 35 سالگی مبتلا به ایدز شود، هزینه‌های درمان ایدز در تمام مدت زندگی او را محاسبه کرده‌اند. در این محاسبه تازه‌ترین روش‌های درمانی ایدز در نظر گرفته شده است. روش تازه‌ پرهزینه‌ای موسوم به PrEP برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز با استفاده از داروهای درمان این بیماری مورد تأیید اداره غذا و داروی دولت آمریکا قرار گرفته است.

شکمن و همکارانش 9 سال پیش نیز مطالعه‌ دیگری در این مورد انجام داده‌ بودند و در سال 2006 رقمی معادل 361 هزار و 400 دلار با ارزش امروز را به‌ عنوان هزینه درمان تمام عمر یک بیمار مبتلا به ایدز برآورد کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha