افزایش مصرف روغنها و چربی‌ها، مواد قندی و نمك، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی - عروقی، فشارخون، چاقی، دیابت و برخی از انواع سرطانها را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، برای رسیدن به تعادل وزنی و داشتن بدنی سالم همراه با احساس نشاط و جوانی می‌بایست نكاتی را همیشه در زندگی مد نظر داشت از جمله اینكه بدانیم برای پیشگیری از افزایش فشارخون، مصرف نمك را كاهش دهیم و برای استفاده روزمره نمك‌های یددار را به كار بریم.

به یاد داشته باشید كه به غذای كودك زیر یكسال نمك اضافه نكنیم تا ذائقه او به غذاهای شور عادت نكند.

شایعترین علت مرگ و میر در كشور بیماریهای قلبی - عروقی است. از هر 800 مرگ در روز 300 مورد آن به علت بیماریهای قلبی - عروقی است.

در نتیجه برای پیشگیری از افزایش كلسترول خون، به جای روغن حیوانی و روغن نباتی جامد از روغن‌های مایع مانند روغن‌های زیتون و آفتابگردان استفاده كنید.

از مصرف بی‌رویه شیرینی‌های خامه‌دار، چیپس، سس سفید، سوسیس، كالباس، همبرگر، كله پاچه، مغز، دل و قلوه كه حاوی مقدار زیادی چربی هستند، اجتناب كنید.

برای كاهش مصرف چربیها، غذاها را به صورت كبابی، تنوری، بخارپز یا آب‌پز تهیه كنید.

سعی كنید حداقل 2 بار در هفته ماهی مصرف كنید زیرا چربی مفید آن خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را كاهش می‌دهد.

به خاطر داشته باشید چاقی زمینه‌ساز ابتلای انسان به بیماریهای قلبی - عروقی، دیابت و برخی از انواع سرطانهاست.

طبق آمار متوسط مصرف مواد قندی در كشور 40 درصد بیش از مقادیر مورد نیاز است. مصرف زیاد مواد قندی و شیرینی‌ها منجر به چاقی می‌شود.

به جای مصرف انواع نوشابه‌های شیرین گازدار و آب میوه‌های صنعتی از نوشیدنی‌های سالم مثل آب، دوغ، شیر و آب میوه‌ها طبیعی استفاده كنید.

به جای مصرف قند از توت خشك، انجیر خشك، كشمش و خرما استفاده كنید ولی در مصرف این مواد هم زیاده‌روی نكنید.

همچنین از مواد پرفیبر نظیر حبوبات و سبوس غلات كه حاوی الیاف گیاهی و مواد مغذی هستند مانند نانهای سبوس دار بیشتر استفاده كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha