دانشمندان علوم ژنتیك به تازگی دریافته‌اند؛ ژنهای پدر جنسیت نوزاد را تعیین می‌كنند.

پژوهشگران دانشگاه نیوكاسل در این تحقیق روی هزاران خانواده مطالعه كرده‌اند.

والدین بیشتر این خانواده‌ها مایل بودند كه بتوانند خودشان جنسیت فرزندشان را تعیین كنند.

این تحقیق كه از سوی كوری گلاتلی، ‌دانشمند و پژوهشگر این دانشگاه صورت گرفته نشان داده است كه مردها در واقع فاكتور موثر در افزایش احتمال پسر یا دختر شدن فرزندشان را از والدین خود به ارث می‌برند.

به این معنی كه اگر مردی تعداد بیشتری برادر داشته باشد احتمال این كه صاحب فرزند پسر شود بیشتر است و اگر تعداد بیشتری خواهد داشته باشد احتمال این كه صاحب فرزند دختر شود، افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، در این تحقیق روی 927 تاریخچه خانوادگی مطالعه شد كه شامل اطلاعاتی از 556 هزار و 387 نفر از مردم شمال آمریكا و اروپایی مربوط به 1600 سال قبل بوده است.

دكتر گلاتلی در توضیح این یافته می‌گوید: مطالعه روی تاریخچه خانواده‌ها نشان داد اگر شما مایل هستید فرزند دختر یا پسر داشته باشید باید بدانید كه این فاكتور ارثی است و در واقع این پدر خانواده است كه ژنهای تعیین كننده جنسیت فرزندان را دارد در حالی كه در زنان قابل پیش بینی نیست.

مردها جنسیت یك نوزاد را با توجه به این نكته تعیین می‌كنند كه اسپرم آنها حاصل كروموزوم X یا Y باشد. كروموزوم X با كروموزوم X مادر تركیب می‌شود و در نتیجه فرزند آنها دختر می‌شود اما اگر كروموزوم X با Y تركیب شود فرزند آنها پسر خواهد شد.

محققان دانشگاه نیوكاسل تاكید كردند: در واقع پدر خانواده حامل ژنهایی است كه وجود كروموزوم X یا Y را روی اسپرم كنترل و تعیین می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha