سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
کد خبر: 140483

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال 93 موضوع استفاده از روغن پالم را مطرح و صنایع لبنی را مجبور کرد تا این ماده پر ضرر را از محصولات لبنی حذف کنند. این بار نیز آن‌طور که مدیر کل فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خبر می‌دهد، این وزارتخانه یک تصمیم ضرب الاجلی را مبنی بر اجبار در کاهش مصرف اسید چرب از سال 94 در دستور کار خود قرار داده و بنا شده میزان استفاده از این نوع چربی‌های مضر در روغن‌های خوراکی به زیر 2درصد کاهش یابد.

سلامت نیوز:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال 93 موضوع استفاده از روغن پالم را مطرح و صنایع لبنی را مجبور کرد تا این ماده پر ضرر را از محصولات لبنی حذف کنند. این بار نیز آن‌طور که مدیر کل فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خبر می‌دهد، این وزارتخانه یک تصمیم
ضرب الاجلی را مبنی بر اجبار در کاهش مصرف اسید چرب از سال 94 در دستور کار خود قرار داده و بنا شده میزان استفاده از این نوع چربی‌های مضر در روغن‌های خوراکی به زیر 2درصد کاهش یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،اگرچه هنوز میزان دقیق اسیدهای چرب ترانس و اسیدهای چرب اشباع در روغن‌های جامد و مایع کشور همچنان یک معما است اما چالش‌ها در مورد میزان ترانس و اسیدهای چرب اشباع در روغن‌های خوراکی به یکی از اولویت‌های اصلی سازمان غذا و دارو در سال 94 تبدیل شده است. دکتر سید هدایت حسینی در این باره می‌گوید: وزارت بهداشت در چارچوب طرح تحول نظام سلامت، کاهش مصرف اسید چرب ترانس را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و از سال جدید صنایع تولیدی روغن‌های خوراکی مجبور هستند میزان این نوع اسید چرب مضر را در روغن‌های خوراکی کاهش دهند چرا که یکی از عوامل زمینه ساز شیوع ابتلا به اضافه وزن، چاقی و کلسترول خون بالا کیفیت نامطلوب روغن‌های خوراکی و بالا بودن میزان اسیدهای چرب اشباع و ترانس در آنها است. دکتر سید هدایت حسینی با بیان اینکه چربی‌های ترانس برای سلامت مصرف‌کننده مخاطره‌آمیز هستند، می گوید: در سال 94 میزان اسیدهای چرب تمام روغن‌های مصرفی باید به زیر 2 درصد کاهش یابد.
 اکنون میزان اسید چرب ترانس در روغن‌ها بر اساس ضوابط مختلف، متفاوت است و گاهی تا پنج درصد و سه درصد و بالاتر هم مجوز دارند. مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو در ارتباط با اسیدهای چرب اشباع نیز بیان می‌کند: باید میزان اسیدهای چرب اشباع را تا حد امکان کاهش دهیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha