خیلی وقت ها پیش می آید که برخی کارها مانند خواب را به تأخیر می اندازیم تا بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم؛ ممکن است بعضی از ما استفاده از سرویس بهداشتی را هم به تأخیر بیندازیم، این در حالی است که محققان توصیه می کنند تا حد امکان رفتن به دستشویی را نباید به تأخیر انداخت.

تا چه زمان نگه داشتن ادرار، مشکلی ندارد؟

سلامت نیوز:خیلی وقت ها پیش می آید که برخی کارها مانند خواب را به تأخیر می اندازیم تا بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم؛ ممکن است بعضی از ما استفاده از سرویس بهداشتی را هم به تأخیر بیندازیم، این در حالی است که محققان توصیه می کنند تا حد امکان رفتن به دستشویی را نباید به تأخیر انداخت.

به گزارش سلات نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا نگه داشتن ادرار برای سلامت مضر است؟

دکتربنیامین بروکر، متخصص اورولوژی از مرکز پزشکی نیویورک به سوالاتی در این زمینه جواب می دهد.

تا چه زمان نگه داشتن ادرار، مشکلی ندارد؟

توانایی فیزیکی بدن برای نگه داشتن ادرار به چند عامل بستگی دارد. به طور کلی بیشتر زنان می توانند ادرار خود را ۳ تا ۶ساعت نگه دارند؛ هرچند این امر بسته به میزان ادراری دارد که در فرد تولید می شود. در واقع میزان مصرف مایعات و ظرفیت و عملکرد مثانه در این زمینه نقش دارد.

آیا با هر احساس نیاز باید به دستشویی رفت؟

این نیاز متفاوت است، از نیاز خفیف تا غیرقابل تحمل. لازم نیست با کوچک ترین احساس نیاز به تخلیه، به دستشویی بروید اما نباید این قدر طولانی شود که احساس درد کنید.

بدترین مشکلی که می تواند پیش بیاید، چیست؟

احتمال عفونت لوله ادراری وجود دارد که با مصرف آنتی بیوتیک قابل رفع است. ورزش های مخصوص و داروهایی می تواند مثانه بیش فعال را بهبود دهد.

فیزیوتراپی و دارو هم می تواند سندروم مثانه دردناک را برطرف کند.

آیا می توان بدن را به گونه ای تمرین داد تا میزان ادرار کاهش یابد؟

همان گونه که می دانید، مصرف آب مهم است. مثانه برخی افراد بسیار حساس است و با کمترین احساس پری، نیاز به تخلیه پیدا می کند. در این زمینه توصیه می شود حواس خود را پرت کنید تا لازم نباشد با هر احساس نیازی به دستشویی بروید. این کار می تواند باعث کشیده شدن عضلات مثانه شود، هرچند که نباید توقع تغییرات عمده را داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha