دبیر اجرایی خانه کارگر یاسوج گفت: اگر نمایندگان مجلس خود را دلسوز مزدبگیران می دانند به جای استیضاح وزیری که تنها وارث مشکلات دولت قبلی است چرا به وصول مطالبات 90 هزار ملیاردتومانی سازمان تامین اجتماعی کمک نمی کنند.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی خانه کارگر یاسوج گفت: اگر نمایندگان مجلس خود را دلسوز مزدبگیران می دانند به جای استیضاح وزیری که تنها وارث مشکلات دولت قبلی است چرا به وصول مطالبات 90 هزار ملیاردتومانی سازمان تامین اجتماعی کمک نمی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا گفت: برخلاف رویکردی که مسئولان وزارت کار دولت‌های نهم و دهم در برابر مطالبات جامعه کارگری داشته‌اند در یک سال و نیمی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد نوعی آرامش نسبی در روابط کار کشور حاکم شده است.

وی بابیان اینکه بدون شک رایزنی‌های آقای ربیعی و همکارانش در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در انصراف نمایندگان مجلس از اصلاح قانون کار و واگذاری منابع تامین اجتماعی به صندوق بیمه سلامت بی‌تاثیر نبوده است، افزود: کارگران از مجلس انتظار دارند که اجازه دهند تا همین آرامش نسبی در بازار کار کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه مقررات کار و تامین اجتماعی به عنوان خط قرمز جامعه کارگری تلقی می‌شود،گفت:نمایندگان به سرمایه کارگران دست‌اندازی نکنند .کارگران نگرانند که مبادا در نتیجه تحت فشار قرار گرفتن مسئولان وزارت کار، این خطوط نقض شوند.

وی در عین حال با یادآوری اینکه در حال حاضر شورای عالی کار تحت مسئولیت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی وظیفه تعیین دستمزد سال 94 را برعهده دارد، گفت: اقدام بی‌موقع تعداد معدودی از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر کار این شائبه را درمیان کارگران مطرح می کند که طراحان استیضاح همسو با کارفرمایان از مخالفان افزایش واقعی مزد هستند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی طرح استضیاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی باعث می‌شود تا آرامش نسبی که از زمان دولت یازدهم بر جامعه کارگری حاکم شده است برهم ریخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha