سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 140526

هنگامی که نوزاد دندانش نیش می‌زند و میل به غذا خوردن پیدا می‌کند. آن منطقه بر روی لثه متورم می‌شود که برای آرامش نوزاد والدین باید کارهایی را انجام دهند.

سلامت نیوز: هنگامی که نوزاد دندانش نیش می‌زند و میل به غذا خوردن پیدا می‌کند. آن منطقه بر روی لثه متورم می‌شود که برای آرامش نوزاد والدین باید کارهایی را انجام دهند. 

عزت الله خامسی، متخصص دندان پزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: در سن 6 ماهگی زمانی که نوزاد دندانش نیش می‌زند و آغاز مهمی برای میل گرفتن به غذا خوردن است آن منطقه بر روی لثه متورم می‌شود.

وی ادامه داد: عده‌ای از یک وسیله پلاستیکی که مختص این موارد است استفاده می‌کنند ولی بهتر است با نظر پزشک متخصص کودکان از داروهای مختلفی استفاده کنند و یا از گاز استریل روی منطقه‌ی متورم شدن استفاده شود. از طرفی مادر نیز می‌تواند بعد از استریل کردن دستهایش آن منطقه را مالش دهد تا از خارش آن بکاهد و باعث آرامش کودک شود.
خامسی بیان کرد: استفاده از گاز پنبه نیز بعد از خیس کردن آن و روی لثه مالیدن راه دیگری برای التیام بخشیدن به سوزش لثه است.

وی در پایان گفت: توجه داشته باشید آن منطقه متورم شده در دهان کودک در این مواقع مستعد آلودگی است. موادی که استفاده می‌کنیم حتما باید استریل شده باشد تا نوزاد دچار عفونت دهان نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha