چندی پیش خبری مبنی بر دومین عمل سزارین به روش هیپنوتیزم در اکثر شبکه های خبری کشور بالا رفت و باعث شد که نگاهی به این روش درمانی و جایگاه آن درکشور بیندازیم هرچند درگذشته از این روش بیشتر هیپنوتیزورها به عنوان یک بازی و نمایش در شب نشینی های خود استفاده می کردند و امروزه درقالب یک روش درمانی بدون عارضه توسط هیپنوتراپی ها به کارگرفته می شود .

هیپنوتیزم از بازی تا یک روش درمانی

برای روشن شدم مطلب گفتگویی داشتیم با دکتر حسین کرمانپور یکی از هیپیو تراپیست های جامعه پزشکی که به شرح ذیل آمده است.

هیپنوتیزم به عنوان یک روش درمانی الان برای درمان چه بیماریهای استفاده می شود؟
هیپنوتیزم نقش های متفاوتی را در درمان بیماریها بازی می کند دربرخی از بیماریها مثل همین عمل سزارین به عنوان یک مکمل درمان و برای کاهش  وحتی حذف درد بیمار استفاده می شود و دربعضی بیماریهای مثل آسم و بیماریهای پوستی درمان کننده است.
هیپنوتیزم برای درمان چه طیفی از بیماریهای قابل استفاده است؟
این روش درمانی تنها برای درمان بیماریهای روان تنی یا سایکو سوماتیک که منشاء روانی دارند و بعد از مدتی عوارض جسمی بر تن می گذارند مورد استفاده است و دردرمان این بیماریها نقش قطعی به دنبال خواهد داشت.
دراین روش درمان چگونه به درمان بیماران می پردازید؟
با این روش درمان ضمیر ناخودآگاه انسان فعال و ضمیر خودآگاه به خواب می رود البته این به منظور به خواب رفتن فرد بیمار نیست در هیپنوتیزم ضمیر خود آگاه با حالت شرطی  آرام و به حالت بی حسی می رود واز ضمیر ناخودآگاه برای فهم درد و بیماری استفاده می شود.
هیپنوتیزم برای چه افرادی قابل انجام است؟
انجام این روش درمانی برای افرادی که مبتلا به بیماری های روان تنی باشند و جواب تست هیپنوتیزم آنها مثبت باشد و از قدرت تمرکز بالایی برخوردار باشند و به خوبی بتوانند  هیجانات خود را  کنترل کنند.
انجام این روش برای سنین هفت و هشت ساله تا سن هفتاد و پنج توصیه می شود و از کودکان پائین تر از این سن که نمی توانند تمرکز بگیرند یا افراد مسنی که در کنترل هیجانات خود با مشکل مواجهند، توصیه نمی شود.
هم اکنون هیپنوتیزم از چه جایگاهی درجامعه پزشکی برخوردار است؟
این روش درمانی انرژی بر است و باعث می شود بین درمانگر و درمان پذیر یک رابطه مداوم ایجاد شود که این مسئله نتیجه درمان را طولانی کرده است و از سوی دیگر وجود شبهه و شک از نظر علمی برای جامعه پزشکی و نبود پزشکان علاقه مند به این روش درمانی باعث شد که هیپنوتیزم با اینکه از سابقه طولانی برخوردار است اما جایگاه بالایی نداشته باشد.





 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha