مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله 3.5 ریشتری ورزقان در 85 کیلومتری تبریز در این استان خسارتی به همراه نداشت.

سلامت نیوز:  مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله 3.5 ریشتری ورزقان در 85 کیلومتری تبریز در این استان خسارتی به همراه نداشت. 

به گزارش شبکه لرزه نگاری تبریز وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 22 و 39 دقیقه و 35 ثانیه دوشنبه شب در عرض شمالی 38.459 درجه و طول شرقی 46.515 درجه در حوالی ورزقان به وقوع پیوست.

خلیل ساعی در گفت و گو با ایرنا افزود: دوشنبه شب مردم ورزقان در مدت یک ساعت پنج زلزله را تجربه کردند که آخرین و بزرگترین آنها پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بود.

وی اعلام کرد: کوچکترین زلزله ثبت شده در این ساعات 1.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ثبت شده و ارزیابی ها نشان می دهد این زلزله ها هیچگونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است.

ورزقان یکی از شهرستان های 21 گانه استان آذربایجان شرقی است که از دو بخش مرکزی و خاروانا تشکیل شده است. 

این شهرستان 48 هزار و 112 نفر جمعیت دارد که چهار هزار و 88 نفر آن در مرکز شهرستان ساکن هستند و از نظر موقعیت جغرافیایی از شرق به شهرستان اهر، از غرب به شهرستان های مرند و شبستر، از شمال به شهرستان های کلیبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبریز محدود شده است. 

شهرستان ورزقان 21 مرداد ماه سال 1391 یکی از سه شهرستان آسیب دیده آذربایجان شرقی از دو زلزله 6.3 و 6.4 درجه ای در مقیاس امواج درونی زمین بود.

این زمین لرزه ها در 10 کیلومتری ورزقان و 17 کیلومتری اهر اتفاق افتاد و به زمین لرزه های اهر، هریس و ورزقان معروف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha