معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی از انعقاد قرارداد تمام بیمه‌ها و موسسات درمانی تا ۱۵ اسفندماه خبر داد و گفت: متأسفانه تاکنون از سوی بیمه‌ها پرداختی انجام نشده و طلبکاری بیمارستان‌ها از بیمه تکمیلی بسیار زیاد شده است.

سلامت نیوز: معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی از انعقاد قرارداد تمام بیمه‌ها و موسسات درمانی تا ۱۵ اسفندماه خبر داد و گفت: متأسفانه تاکنون از سوی بیمه‌ها پرداختی انجام نشده و طلبکاری بیمارستان‌ها از بیمه تکمیلی بسیار زیاد شده است. 

محمد جهانگیری در گفت‌وگو با فارس در رابطه با آخرین وضعیت پوشش بیمه‌های تکمیلی برای تعرفه‌های جدید درمانی گفت: در حال پیگیری عقد قرارداد بیمه‌ها هستیم و قرار است تا 15 اسفند ماه تمام بیمه‌ها و مؤسسات درمانی با هم قرارداد لازم را منعقد کنند.

وی ادامه داد: در تهران اغلب قراردادها منعقد شده و فقط تعداد معدودی مانده است که پیگیر آن هستیم. متأسفانه پرداختی تاکنون از سوی بیمه‌ها انجام نشده و طلبکاری بیمارستان‌ها و موسسات درمانی از بیمه تکمیلی زیاد است.

جهانگیری گفت: این در حالی است که در پایان سال هستیم و این بیمارستان‌ها باید برای سال آینده خود فکری کنند و چالش در این زمینه برایشان ایجاد شده است و مجبورند از ذخیره‌های خود بهره بگیرند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی افزود: افزایش تعرفه‌ها را در قالب طرح تحول نظام سلامت در شرایطی ایجاد کردیم که جامعه پزشکی از مزیت آن برخوردار شود اما اگر همکاری سازمان‌های بیمه‌گر نباشد و پرداخت‌ها به موقع انجام نشود مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما دریافت تعرفه خارج از طرح را متصور نیستیم اما همین تعرفه‌ها هم باید توسط بیمه‌ها پرداخت شود تا مردم پول نقد ندهند اما اینکه مردم هم حق بیمه و هم پول نقد را بدهند دیگر بیمه‌ها مزیتی نخواهند داشت و وظیفه خود را انجام نخواهند داد.

جهانگیری با بیان اینکه بیمه‌ها باید مراقب عملکرد خود باشند، گفت: نمی‌توانیم به جامعه پزشکی بگوییم خدمات ارائه دهند و بعد از چند ماه پول خود را بگیرند. در عین حال جامعه پزشکی در این زمینه همکاری خوبی داشته و بیمارستان‌های خصوصی با اینکه قراردادهای بیمه تمدید نشده اما بیماران را پذیرش کردند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی، افزود: اکنون دیگر وقت آن شده که بیمه‌های تکمیلی به عهد خود وفا کنند و این معوقه را جبران کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha