نمایندگان مجلس با حذف تبصره‌ای از لایحه بودجه با اختصاص اعتبارات حوزه سلامت به تفکیک هر استان و شهرستان مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با اختصاص اعتبارات حوزه سلامت به صورت استانی

سلامت نیوزنمایندگان مجلس با حذف تبصره‌ای از لایحه بودجه با اختصاص اعتبارات حوزه سلامت به تفکیک هر استان و شهرستان مخالفت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) تبصره الحاقی 14 به کل لایحه بودجه را حذف کردند.

در تبصره الحاقی 14 آمده بود که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است تا آخر اردیبهشت ماه اعتبارات هزینه‌ای ردیف‌های «هدفمندی یارانه‌ها»، «1 درصد ارزش افزوده» و «پزشک خانواده» مندرج در این قانون را که در اختیار این وزارتخانه است بر اساس شاخص و سرانه جمعیتی و دستورالعملی که تعیین می‌کنند بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تفکیک استان و شهرستان توزیع و ابلاغ کند. حداقل 5 درصد تا 7 درصد از منابع این تبصره صرفاً جهت هزینه‌های هدف ایثارگری به مصرف می‌رسد.

در جریان بررسی این تبصره غلامرضا تاجگردون پیشنهاد حذف آن را مطرح کرد که نمایندگان با 122 رأی موافق، 58 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد موافقت کرده و این تبصره را حذف کردند.

نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ضمن اعلام موافقت دولت با حذف این تبصره، گفت: وزارت بهداشت اجرای طرح تحول سلامت را آغاز کرده که مورد رضایت مردم، مراجع، علما و رهبری قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح از 15 اردیبهشت سال جاری آغاز شد و طبیعتاً وزارت بهداشت برای استمرار فعالیتش برنامه‌هایی را در نظر دارد که قطعاً اگر این پیشنهاد به تصویب برسد برنامه‌های وزارت بهداشت مختل خواهد شد.

به گفته نوبخت این پیشنهاد بدان معناست که اعتبارات حوزه سلامت بین دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر استان و شهرستان توزیع شود که طبیعتاً مجلس نمی‌تواند نظارت کافی بر آن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha