سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 140557

یک متخصص پوست و مو با اشاره به صدمات پوست‌های خشک و چرب به استفاده از ضدآفتاب‌ها و مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی تاکید کرد.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با اشاره به صدمات پوست‌های خشک و چرب به استفاده از ضدآفتاب‌ها و مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی تاکید کرد. 

کوروش صمدی در گفتگو با سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه چربی‌های سطح پوست در برابر ورود میکروب‌ها و آسیب‌های وارده به پوست مانند محافظ عمل می‌کنند، افزود: کسانی که پوست خشک دارند چربی پوست آنها کمتر بوده و خشکی بیش از حد باعث حساسیت‌، چروک، ترک خوردن و عفونت‌های پوستی می‌شود. 

وی با اشاره به مشکلات افراد دارای پوست چرب گفت: در پوست‌های چرب احتمال جوش زدن بیشتر است و هنگام استفاده از ضدآفتاب نیز دچار مشکل می‌شوند، زیرا چربی پوست آنها را بیشتر کرده و پوست را مستعد جوش زدن می‌کند.

این متخصص پوست و مو افزود: افراد دارای پوست چرب برای داشتن پوست سالم باید از ضدآفتاب‌ها و مرطوب کننده‌های فاقد چربی استفاده کنند.

صمدی تصریح کرد: کسانی که دارای پوست خشک هستند باید در موارد خاص به جای صابون از" پن" استفاده کنند، زیرا این شوینده‌ها غیرصابونی بوده و مواد قلیایی صابون در آنها وجود ندارد و به پوست آسیب وارد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پن‌ها عوارض صابون را بر روی پوست ندارند، گفت: حتی افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از پن پوست چرب استفاده کنند.

صمدی با بیان اینکه برای پوست‌های خشک بهتر است در برخی مواقع از صابون‌های کرم‌دار استفاده شود، گفت: 25 درصد از مواد تشکیل دهنده اینگونه صابون‌ها کرم هستند و از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha