رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت از ارائه بسته خدمات بهداشتی و درمانی اولیه برای 10 میلیون و صد هزار نفر از حاشیه نشینان کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر، قراردادهای مربوطه برای ارائه این خدمات به حاشیه نشینان استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و كرج منعقد شده است و تا پایان بهار 93 تمامی حاشیه نشینان كشور این خدمات را دریافت خواهند كرد.

سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت از ارائه بسته خدمات بهداشتی و درمانی اولیه برای 10 میلیون و صد هزار نفر از حاشیه نشینان کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر، قراردادهای مربوطه برای ارائه این خدمات به حاشیه نشینان استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و كرج منعقد شده است و تا پایان بهار 93 تمامی حاشیه نشینان كشور این خدمات را دریافت خواهند كرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، دكتر ناصر كلانتری، رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت، در برنامه «ره آورد» شبكه رادیویی سلامت با اشاره به ابلاغ بسته خدمات بهداشتی و درمانی اولیه برای حاشیه نشینان کشور به دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: بسته خدمات بهداشتی و درمانی اولیه برای حاشیه نشینان کشور بر اساس ساختار خصوصی تحت عنوان شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی و تعاونی ها به حاشیه نشینان، مناقصه برگزار شده تا از آنان خرید خدمت شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، قراردادهای مربوطه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اولیه برای حاشیه نشینان استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و كرج به میزان 3 میلیون نفر منعقد شده است. در این بسته خدماتی برنامه هایی برای اقشار و گروه های سنی مختلف از جمله زنان باردار و شیرده، کودکان زیر پنج سال، نوجوانان، میانسالان و سالمندان پیش بینی شده است؛ و برای حاشیه نشینان خدماتی همچون غربالگری، آموزش بیماری ها، بهداشت محیط، واکسیناسیون و برنامه های پیشگیری از بیماری ها به آنان ارایه شود.
کلانتری در ادامه بیان كرد: خدمات پایه سلامت که وزارت بهداشت تعریف کرده است و توسعه مراقبتهای اولیه از طریق پرداخت سرانه با مشارکت بخش خصوصی و دولتی ارایه می‌شود. امیدواریم كه شبکه فعال خدمات بهداشتی و درمانی اولیه علاوه بر مناطق روستایی، حاشیه شهر ها و شهر های کمتر از 20 هزار تن، به شهرهای با جمعیت بالای 50 هزار تن و حتی کلانشهرها نیز گسترش یابد.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در پایان اظهاركرد:در برنامه ارتقاء خدمات سلامت در حاشیه شهرها مردم در این مناطق تحت پوشش واکسیناسیون، مراقبت کودکان (پایش رشد و تغذیه)، مراقبت مادران باردار(توجه خاص به مکمل‌های مورد نیاز) و غیره قرار می‌گیرند. با اجرای برنامه بهداشتی و درمانی اولیه برای حاشیه نشین ها، بیماری هایی ماندد دیابت، فشارخون و بیماری های قلبی و عروقی به موقع شناسایی می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha