مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ورود تجهیزات پزشکی قاچاق به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور، به سلامت بیماران و اقتصاد کشورمان لطمه وارد می كند.

سلامت نیوز: مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ورود تجهیزات پزشکی قاچاق به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور، به سلامت بیماران و اقتصاد کشورمان لطمه وارد می كند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، مهندس سید حسین صفوی ـ مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در برنامه رادیویی «ره آورد» شبكه رادیویی سلامت با بیان اینكه مطلب افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور نظارت دقیقی بر کیفیت محصولات و تجهیزات پزشکی دارد و این نظارت ها در طول یک سال اخیر به دلیل فعال شدن کمیته های تخصصی نظارت بر واردات و تولید تجهیزات پزشکی شدت بیشتری یافته است.
وی با بیان این كه پدیده قاچاق از گذشته در کشور وجود داشته است، ادامه داد: با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت، دستورالعمل مبارزه با قاچاق، مختص تجهیزات پزشکی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه و ابلاغ شده است که بر اساس آن به صورت جدی برای مقابله با پدیده قاچاق اقدام شده که نتایج خوبی نیز در پی داشته است.
مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بیان كرد: با مجموع اقدامات انجام شده، عرصه برای افراد سودجو و افرادی که اقدام به ورود کالاهای غیرمجاز از مبادی غیر قانونی می کنند، تنگ شده و اجازه ورود اینگونه محصولات به مراکز درمانی داده نمی شود.
صفوی در ادامه گفت: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، با توجه به شفاف تر شدن فرآیند تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح مراکز درمانی دولتی که براساس آن، بیمار و همراهان بیمار برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی شوند، عرضه کالاهای فاقد کیفیت و غیرمجاز در مراکز دولتی بسیار کم شده و در حد صفر رسیده است.
مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در پایان اظهاركرد: سیاست هایی که وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت اتخاذ کرده، باعث ارتقای کیفیت ملزومات پزشکی و کاهش قیمت آنها شده است و به بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی اطمینان خاطر می دهیم که روند درمانی آنها با تجهیزات پزشکی باکیفیت انجام می شود.
یادآور می شود، برنامه «ره آورد» كاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20 به مدت 40 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha