معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با واگذاری 150 دستگاه آمبولانس به بیمارستان ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی، ناوگان آمبولانس بیمارستانها و مراکز درمانی این سازمان تکمیل شد.

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با واگذاری 150 دستگاه آمبولانس به بیمارستان ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی، ناوگان آمبولانس بیمارستانها و مراکز درمانی این سازمان تکمیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر محمد علی همتی در مراسم واگذاری 150 دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی که با حضور مدیران کل درمان مستقیم و پشتیبانی درمان سازمان، نمایندگان رسانه های جمعی برگزار شد، اظهار داشت: تجهیز بیمارستان ها به آمبولانس های به روز و پیشرفته از موضوعات مغفول مانده سالهای اخیر بود که با همت بخش های مختلف سازمان، تجهیز مراکز درمانی به 150 دستگاه آمبولانس مجهز عملی شد.
 وی افزود: مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی مجهز به 341 آمبولانس است که بر اساس یک نیاز سنجی کلی، نیاز به خرید 294 دستگاه آمبولانس جدید برآورد شد که در حال حاضر 150 دستگاه از آنها به مراکز درمانی واگذار شد.
دکتر همتی با بیان اینکه خرید و تجهیز 150 دستگاه آمبولانس توسط شرکت های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است، گفت: خرید و تجهیز آنها با قیمت مناسب انجام شد.
وی ادامه داد: طبق استانداردهای موجود، هر مرکز سرپایی حداقل یک دستگاه، بیمارستان های شهری و ناحیه ای دو دستگاه و بیماستان های منطقه ای سه دستگاه آمبولانس نیاز دارند که این میزان بر اساس ارجاع بیماران و تعداد مراجعان به هر منطقه می تواند، متغیر باشد.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت:  از 150 دستگاه آمبولانس واگذار شده به بیمارستان ها ، 40 آمبولانس به مراکز درمانی فاقد آمبولانس، تحویل داده شد و 110 دستگاه نیز با آمبولانس های قدیمی مراکز درمانی جایگزین شد.
دکتر همتی با بیان اینکه این آمبولانس ها تجهیزات پزشکی کلاسA  را دارند، افزود: آمبولانس ها مجهز به تمامی تجهیزات مورد نیاز مانند دستگاه اکسیژن، فشارخون، کیف احیاء، داروهای اورژانس و لوازم مصرفی هستند.
وی اظهار داشت: همچنین به منظور خدمت در بیمارستان های بزرگ، 32 دستگاه آمبولانس به دستگاه الکترو شوک نیز مجهز شده اند.
وی با اشاره به 77 بیمارستان و 275 مرکز سرپایی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: با واگذاری 150 دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی سازمان، دیگر مرکز درمانی تأمین اجتماعی فاقد آمبولانس در کشور نداریم.
دکتر همتی ادامه داد: برای خرید هر آمبولانس 200 میلیون تومان اعتبار در اختیار استان ها قرار داده شده و در مجموع برای خرید و تجهیز این تعداد آمبولانس، 30 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان در راستای ارتقای تجهیزات مورد نیاز بیمارستانها، اقدام کرده است، افزود: تمامی بیمارستان های سازمان مجهز به دستگاه امحای زباله های عفونی و 50 بیمارستان بالای 100 تخت خوابی سازمان نیز به دستگاه اکسیژن مجهز شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha