انگور میوه‌ایست بهشتی كه شامل ویتامین‌های آ، ب، و ث است. همچنین دارای مقداری منیزیم، كلسیم، آهن،‌ فسفر، پتاسیم و آلبومین است‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، امروزه در طب درمان‌های طبیعی (نتروپت) از رژیم‌های مختلف انگور استفاده می‌كنند.

همچنین این میوه را برای درمان بیماری‌های یبوست،‌ عوارض رماتیسم، كم‌خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند می‌دانند‌.

انگور هم لاغركننده و هم چاق كننده است، بدین گونه كه اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل كنید، لاغر كننده است و اگر آن را همراه با غذا میل كنید چاق كننده است.

توجه داشته باشید وقتی انگور میل می‌كنید پس آن آب سرد ننوشید و یا میوه‌های خشك مانند برگه هلو و غیره را با انگور و آب میل نكنید، زیرا دچار دل درد می‌شوید.

یكی از خواص انگور، صاف كننده و مولد خون بودن آن است‌. انگور قند خون را نیز تنظیم می‌كند.به علاوه انگور قرمز برای تصفیه خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادی كه قند خون پایین دارند می‌توانند از انگور بهره زیادی ببرند‌. بنابراین سعی كنید همیشه انگور همراه داشته باشید و چند بار در روز از آن میل كنید‌.

انگور یكی از میوه‌های ضد سرطان شناخته شده است و این بخاطر خواص ضد عفونی كنندگی آن است‌. افرادی كه در دوره نقاهت بیماری هستند و یا ضعف عمومی ‌بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها كم شده است، سعی كنند از انگور، هویچ، سیب و هلو ، به مقدار زیادی استفاده كنند‌. البته این میوه‌ها را با هم در آب میوه‌گیری ریخته و آب میوه حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند‌.

گفتنی است انگور پتاسیم زیادی دارد كه به جبران ضعف بدن كمك می‌كند و در كنترل فشارخون موثر است. انگور و سیب هر دو میوه‌های بهشتی هستند كه افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب می‌توانند آب آن را نیز در طی روز بنوشند‌.

انگور برای سلامتی قلب، ریه و كلیه مفید است و بعلت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره بالای خون (نقرس) مناسب و سازگار است‌. این نكته را هم بدانید یبوست كه عوارض آن بی‌اشتهایی، نفخ، سردرد،‌ تشنگی مفرط و بدبویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می‌شود‌.

شایان ذکر است انگور در درمان یبوست، التهاب معده و روده ها و شیره انگور خاصیت ملین دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha