شرایط جسمانی دو نفر از پنج دانش‌آموزی كه عصر یكشنبه در منطقه كنجاچم ایلام به علت انفجار مین مصدوم شدند، مساعد نیست.

سلامت نیوز:شرایط جسمانی دو نفر از پنج دانش‌آموزی كه عصر یكشنبه در منطقه كنجاچم ایلام به علت انفجار مین مصدوم شدند، مساعد نیست.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس كشور با اعلام این خبر به گفت: یكی از دانش‌آموزان در این حادثه از ناحیه مچ پای چپ دچار جراحت شده بود كه صبح سه شنبه از بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام برای عمل جراحی به بیمارستان گلستان منتقل شد با این حال پس از عمل جراحی به نظر می‌رسد كه به دلیل شدت جراحات وارده این دانش‌آموز پای خود را از دست بدهد. این در حالی است كه این دانش‌آموز ١٢ ساله از ناحیه شكم نیز دچار سوختگی ٧٠ درصدی شده و اقدامات درمانی روی او همچنان ادامه دارد.

بر اثر این انفجار، یك دانش‌آموز هفت ساله نیز از ناحیه قرنیه چشم راست به‌شدت دچار آسیب شده است كه صبح دیروز پس از انتقال به بیمارستان حضرت رسول (ص) تهران، عمل جراحی روی او انجام شد با این حال هنوز برگشت بینایی چشم او در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.  خالدی درباره شرایط جسمانی این كودك نیز گفت: این دانش‌آموز به دلیل ورود جسم خارجی به چشم دچار جراحت شده بود كه پس از انتقال به بیمارستان حضرت رسول (ص) تهران مورد عمل جراحی قرار گرفت كه روز چهارشنبه پانسمان چشم او باز خواهد شد و آن زمان می‌توان درباره شرایط بینایی او نظر داد. به گفته خالدی، پزشكان عمل جراحی را موفقیت‌آمیز می‌دانند با این حال اعلام نظر قطعی با گذشت زمان امكان پذیر خواهد بود.  این در حالی است كه شرایط جسمانی سه دانش‌آموز دیگر «رضایت بخش» اعلام شده است اما آسیبی كه از این انفجار به این كودكان هفت تا ١٢ ساله رسیده، دلخراش‌تر از آن است كه بتوان آن را رضایت بخش خواند. مهین علی‌پور، مدیر روابط عمومی اورژانس كشور درباره آخرین وضعیت این دانش‌آموزان گفت: یكی از این دانش‌آموزان ٩ ساله از ناحیه صورت و اندام فوقانی دچار سوختگی ٥٠ درصدی شد كه از طریق بالگرد به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شد. بدن دو دانش‌آموز ١١ و هشت ساله دیگر نیز در این انفجار ٣٥ درصد دچار سوختگی شد كه با انتقال آنها به بیمارستان طالقانی اهواز مراحل درمانی شان در حال پیگیری است.  علی‌پور وضعیت این كودكان را «حاد» توصیف كرده و احتمال داده است كه در صورت تشخیص پزشكان معالج و ارایه درخواست از سوی دانشگاه علوم پزشكی اهواز، این دانش‌آموزان نیز به بیمارستان‌های تهران منتقل شوند. عصر یكشنبه ۱۰ اسفند ماه، انفجار خمپاره باقی‌مانده از جنگ هشت ساله ایران و عراق، منجر به زخمی‌شدن پنج كودك از عشایر ایلام شد. پیش از این نیز در ۲۴ آذر ۹۳ انفجار یك چاشنی در روستای گاگل از توابع مریوان، باعث جراحت كودكی ١٢ ساله از ناحیه چشم چپ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha