چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 140636

بیماری مزمن کبدی یا همان «سیروز» یازدهمین علت مرگ و میر شناخته شده در جهان است. محققان در آخرین یافته‌های علمی خود اعلام کردند، نوشیدن قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از سیروز کبدی را 66 درصد کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز:بیماری مزمن کبدی یا همان «سیروز» یازدهمین علت مرگ و میر شناخته شده در جهان است. محققان در آخرین یافته‌های علمی خود اعلام کردند، نوشیدن قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از سیروز کبدی را 66 درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش روزنامه ایران، این مقاله علمی که در مجله «هپاتولوژی» منتشر شده به شواهد روز افزون تأثیر قهوه و خواص بهداشتی آن بر درمان بیماری‌های «کبدی» اشاره دارد.  به گزارش ایران، آخرین تحقیقات پزشکی در این مطالعه دکتر «وون پوای کو» از دانشکده پزشکی سنگاپور به بررسی چگونگی تأثیر قهوه در به حداقل رساندن مرگ و میر ناشی از سیروز کبدی پرداخته است. به گفته سازمان بهداست جهانی، بیماری سیروز کبدی، مسئول 3/1 درصد از کل مرگ و میر‌ها در سراسر جهان است. مدیر تیم تحقیق می‌گوید: این مطالعه روی تأثیر چای سیاه، چای سبز و سایر نوشیدنی‌ها در کاهش خطر مرگ و میر ناشی از سیروز کبدی متمرکز شده اما با این حال تنها قهوه، خطر این بیماری مزمن کبدی را کاهش می‌دهد. محققان معتقدند، نتایج این تحقیقات، انگیزه بیشتری را به منظور بررسی بیشتر خواص درمانی قهوه در اختیار آنها قرار می‌دهد.  محققان می‌گویند، انتخاب نوع نوشیدنی در سلامت جسمی و روانی انسان‌ها مؤثر است.

نتایج این یافته‌های علمی که بیش از 15 سال به طول انجامید، نشان داد، نوشیدن تنها دو فنجان قهوه در هر روز خطر مرگ سیروز کبدی را کم می‌کند. به طور کلی افرادی که هر روز حداقل 20 گرم از نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنند، به علت سیروز کبدی جان‌شان را از دست می‌دهند در حالی که مصرف قهوه با کاهش خطر مرگ ناشی از سیروز در ارتباط است. به عبارت دیگر افرادی که روزانه تنها دو فنجان قهوه می‌نوشند، 66 درصد کمتر از قهوه‌خورهایی که در خوردن قهوه زیاده روی می‌کنند یا اصلاً قهوه نمی‌خورند در معرض خطر مرگ و میر بیماری‌های کبدی قرار داشتند.  محققان می‌گویند: اگرچه تحقیقات زیادی ثابت کرده‌اند، دریافت کافئین از منابع غذایی و نوشیدنی‌های دیگر مانند نوشابه‌های انرژی زا بویژه برای کودکان و نوجوانان مضراست با این حال تأثیر کافئین موجود در قهوه را نباید در پیشگیری و کنترل سیروز کبدی نادیده گرفت. در حال حاضر پزشکان مصرف قهوه را به عنوان یک عامل درمانی بالقوه در درمان بیماران کبدی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha