چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 140640

در حالی که در ماه های گذشته رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از نظارت شورا بر عملکرد سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت در کاهش اثرات امواج خبر داده بود، بحث دکل های برق و وجود آنها روی سطح زمین که باعث ایجاد بیماری هایی مانند سرطان در کشور می‌شود نیز نگرانی هایی ایجاد کرده است.

سلامت نیوز:در حالی که در ماه های گذشته رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از نظارت شورا بر عملکرد سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت در کاهش اثرات امواج خبر داده بود، بحث دکل های برق و وجود آنها روی سطح زمین که باعث ایجاد بیماری هایی مانند سرطان در کشور می‌شود نیز نگرانی هایی ایجاد کرده است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،در این راستا اعضای شورای شهر در جلسه روز گذشته خود بر لزوم انتقال این دکل ها تاکید کردند.در حالی که به نظر می رسد شورای شهر جایگاه اجرایی برای تشکیل کمیته یا نصب دستگاه‌های سنجش امواج ندارد و به جای آن در بحث قانونگذاری و نظارت می‌تواند از دستگاه‌های اجرایی مطالبه ‌گر باشد. در مورد وجود دکل‌های فشار برق قوی در شهر و ایجاد بیماری‌هایی مانند سرطان مسئولان شهری همواره تاکید کرده اند باید مقدماتی فراهم شود تا دکل‌های فشار برق قوی به زیر زمین منتقل شوند.چنانچه این مقدمات انجام شود و دکل‌های برق به زیرزمین منتقل شود تهدیدات ناشی از میدان مغناطیسی اطراف خطوط برق برطرف خواهد شد.

کمیسیون سلامت شورا ماه‌هاست که بررسی تاثیر این دکل ها و دیگر امواج مغناطیسی را در دستور کار خود قرار داده است وسعی دارد به مشکلات ایجاد شده از این طریق خاتمه دهد. در تذکری که شورای شهر تهران به شرکت برق کشور در این باره داده بود انتظار می رفت این قضیه متوقف شود اما بر اساس گزارش ها در 4منطقه تهران هنوز هم این تخلفات صورت می گیرد. شهردار تهران در آخرین اظهارات خود خواستار رسیدگی به این مسئله شده بود. محمد باقر قالیباف پیش‌تراعلام کرده بود: نصب کلیه آنتن های BTS تاکنون بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت انجام شده است حال آنکه وزارت بهداشت این موضوع را بارها به مسئولان امر متذکر شده است.


 نصب دکل روی پست‌های برق متوقف شود
روز گذشته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه به رغم پیگیری‌های کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، نصب دکل‌ها بر روی پست‌های اداره برق متوقف نشده است. رضا تقی پور اظهار کرد: ما علاقه‌ای نداشتیم که این مسئله را در جلسه علنی شورای شهر مطرح کنیم و در این خصوص تذکر دهیم اما به‌رغم اینکه حافظی رئیس کمیسیون سلامت، دو ماه پیش در کمیسیون سلامت و محیط زیست این مسئله را به مسئولان شرکت برق اطلاع دادند اما مسئولان این شرکت به‌رغم قول و وعده‌های خود نه تنها هنوز هیچ کاری نکرده‌اند بلکه به این معضل اضافه شده و این امر تداوم دارد.او در ادامه افزود: این کابل‌کشی‌ها هیچ کاربردی در بحث برق رسانی به نقاط تهران ندارد و اصلا مرتبط با ماموریت‌های اداره برق نیست.به گزارش ایسنا، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در چهار منطقه از تهران این کابل کشی‌ها صورت گرفته است، افزود: این کار باید متوقف شود تا از بروز چنین اتفاقی در سایر مناطق نیز جلوگیری به عمل آید.


  تذکر آباد به دکل‌های دردسرساز پایتخت
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز روز گذشته نسبت به نصب دکل‌هایی بر روی پست‌های برق اعتراض کرد.معصومه آباد با انتقاد شدید نسبت به نصب دکل بر روی پست‌های برق گفت: در رابطه با این موضوع مکرر اعضای شورا تذکراتی را به مسئولان اداره برق تهران داشته‌اند. او با بیان اینکه در مورد نصب دکل بر روی پست‌های برق تذکرات زیادی از سوی مدیریت شهری به اداره برق داده شده است، گفت: متاسفانه نگاه مسئولان اداره برق به این موضوع اقتصادی است و جدیدا نیز قراردادی فی‌مابین شرکت رایتل و اداره برق منعقد شده است تا دکل‌های خود را بر روی پست‌های برق نصب کنند و حتی شاهد آن هستیم که این دکل‌ها به فضای زیبایی بصری شهری آسیب رسانده و حتی در برخی بزرگراه‌ها، کانکس‌هایی نصب شده است که عبور و مرور خودروها را مختل کرده است.رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری با اداره برق طرف حساب است، گفت: تصاویر منتشر شده در مورد این تخلف برازنده شهر نیست و نباید بیشتر از این، از فضاها سوءاستفاده کنند.به گزارش ایسنا، در ادامه تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به سخنان معصومه آباد گفت: ما علاقه نداشتیم که این بحث در صحن علنی و به صورت تذکر مطرح شود، اما دو ماه و نیم قبل دوستانمان در شرکت برق به دعوت کمیسیون سلامت به شورا آمده و قول متوقف کردن این روند غیرایمن را داده‌اند، اما تاکنون اتفاقی رخ نداده است.سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه نصب دکل بر روی پست‌های برق در راستای ماموریت‌های اداره برق نیست، گفت: ما از شهرداری می‌خواهیم که نسبت به این موضوع، موضع جدی داشته باشند.در میان سخنان تقی‌پور، صلاحی معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران نیز با اشاره به دستور ویژه قالیباف برای پیگیری این موضوع عنوان داشت که تنها این موضوع در چهار منطقه رخ می‌دهد که به زودی این مساله ساماندهی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha