رئیس شورای عالی نظام پرستاری معتقد است که اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بودجه جداگانه نمی خواهد و اعتبارات آن در دل سرانه بیمه و کارانه ها دیده شده است.

سرانجام تعرفه های پرستاری

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری معتقد است که اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بودجه جداگانه نمی خواهد و اعتبارات آن در دل سرانه بیمه و کارانه ها دیده شده است.

یعقوب جعفری در گفتگو با مهر، به آخرین جلسه شورای عالی بیمه در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این جلسه که نیمه دوم اسفند تشکیل می شود، قرار است موضوع اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اعتبار اجرای این قانون در بودجه ۹۴ نیامده است و نمی توان به اجرایی شدن آن امیدوار بود، تاکید کرد: اصلا قرار نیست برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، ردیف بودجه جداگانه دیده شود. زیرا، اعتبارات آن در قالب سرانه بیمه و کارانه های سلامت دیده شده است.

جعفری با اشاره به مصوب شدن تعرفه ۱۹۰ خدمت پرستاری در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، اظهارداشت: تعرفه های پرستاری در کنار تعرفه های پزشکی در این کتاب دیده شده است. بنابراین، از محل اعتباراتی که برای تعرفه های پزشکی، پرداخت صورت می گیرد، می بایست برای تعرفه های پرستاری نیز پرداخت انحام شود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری بدون اشاره به تاریخ دقیق آخرین جلسه شورای عالی بیمه در سال ۹۳، گفت: آنچه مسلم است، در این دو سه روز آینده می بایست این جلسه با حضور اعضای آن تشکیل شود. آنطور که دوستان وزارت بهداشت به پرستاران قول داده اند، قرار است قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به وعده هایی که در طول ۸ سال پس از تصویب این قانون به پرستاران داده اند، اظهار خوشبینی کرد که در جلسه آخر شورای عالی بیمه در سال ۹۳، اجرای این قانون در دستور کار قرار گیرد.

جعفری در ارتباط با حضور نماینده ای از نظام پرستاری در شورای عالی بیمه، گفت: در اواخر دولت دهم، مصوبه برای پرستاران به تصویب هیئت وزیران رسید که یکی از آنها، عضویت نظام پرستاری در شورای عالی بیمه بود. ولی بعد از تغییر دولت، برخی مصوبات دولت قبلی باطل شد که این مصوبه هم شامل شد. در حال حاضر، وزیر بهداشت، وزیر رفاه، وزیر اقتصاد، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس سازمان بیمه سلامت، مدیرعامل سازمان بیمه نیروهای مسلح، و نمایندگان بیمه ها، عضو شورای عالی بیمه هستند که امیدواریم با توجه به قول هایی که به پرستاران داده اند، این بار موضوع اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دستور کار شورا قرار بگیرد.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تابستان ۱۳۸۶ با رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. اما با گذشت نزدیک به ۸ سال، هنوز اجرایی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معصومه ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    1 0
    درود بر جناب جعفری.تعرفه گذاری خواسته تمام پرستاران بالینی است.وفت ان رسیده ک استثمار ب زانو دراید