معاون درمان وزیر بهداشت گفت: قرارداد بیمه‌های تکمیلی براساس تعرفه‌های مصوب امسال در بخش دولتی و خصوصی خواهد بود اما تاخیری که برخی بیمه‌های تجاری با بیمارستان‌ها داشته‌اند می‌تواند مشکلاتی را برای طرح تحول نظام سلامت ایجاد کند.

بیمه‌های تجاری با تأخیر در قراردادهایشان برای طرح تحول سلامت مشکل‌آفرین شده‌اند

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: قرارداد بیمه‌های تکمیلی براساس تعرفه‌های مصوب امسال در بخش دولتی و خصوصی خواهد بود اما تاخیری که برخی بیمه‌های تجاری با بیمارستان‌ها داشته‌اند می‌تواند مشکلاتی را برای طرح تحول نظام سلامت ایجاد کند.

محمد آقاجانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با پوشش بیمه‌های تکمیلی و عقد قرارداد با بیمارستان‌ها گفت: بیمه‌های تکمیلی با تاخیر، عقد قراردادهایشان را با بیمارستان‌های خصوصی آغار کردند.

وی افزود: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای بین سندیکای بیمه‌های تکمیلی و وزارت بهداشت منعقد شد که براساس آن بیمارستان‌های دولتی‌، دانشگاه‌‌های علوم پزشکی و بیمه‌های تکمیلی موظف شدند که چتر حمایت از بیماران خود را افزایش دهند.

آقاجانی ادامه داد: علاوه بر بیمارستان‌های دولتی که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند با بیمه‌های تکمیلی درمان نیز طرف قرارداد می‌شوند و این امر، چتر حفاظتی از مردم را در مقابل هزینه‌های درمان افزایش می دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برای عقد قرارداد بیمه‌ها با بیمارستان‌های خصوصی نیز پیگیری‌های مکرر نیز انجام شده و اخیرا جلسه‌ای با حضور نماینده وزارت بهداشت، رئیس بیمه مرکزی ایران و مدیران عامل شرکت‌ بیمه تجاری برگزار شد تا روند قراردادها تسهیل و تسریع شود.

آقاجانی تصریح کرد: قرارداد بیمه‌ها براساس تعرفه‌های مصوب امسال در بخش دولتی و خصوصی خواهد بود به طوری که با بیمارستان‌های دولتی با نرخ دولتی و با بیمارستان‌های خصوصی با نرخ خصوصی بر اساس مصوبه هیات وزیران قرارداد خواهند بست.

وی گفت: تاخیری که برخی شرکت‌های بیمه‌های تجاری با بیمارستان‌ها دراین زمینه داشته‌اند می‌تواند مشکلاتی را برای طرح تحول نظام سلامت ایجاد کند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: تقاضای ما این است که به زودی تمام قراردادها منعقد شود هم اکنون تعدادی در تهران و سایر شهرستان‌ها قراردادها را بسته‌اند اما پوشش کامل آنها با تمام بیمارستان‌های خصوصی در جهت حفاظت مالی از بیماران ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha