معاون دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: نتایج آزمایش‌ها قطعیت علت بروز مسمومیت غذایی در دانشجویان این دانشگاه را مشخص خواهد کرد.

سلامت نیوز: معاون دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: نتایج آزمایش‌ها قطعیت علت بروز مسمومیت غذایی در دانشجویان این دانشگاه را مشخص خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مجید موحد در پی انتشار خبر بروز مسمومیت در تعدادی از دانشجویان دختر این دانشگاه، تعداد دانشجویان مسموم شده را 200 نفر اعلام و اضافه کرد: از غروب روز یکشنبه دوازدهم اسفند تعدادی از دانشجویان با علائمی مانند بدن‌درد، کوفتگی، بی‌حالی و ... به مسئولان مراجعه کرده و اظهار ناراحتی می‌کردند.

وی گفت: در نتیجه تعدادی از این دانشجویان به درمانگاه و برخی نیز به پزشکان خصوصی ارجاع داده شدند، در مواردی هم شاهد تشدید علائم بیماری و بروز علائمی نظیر اسهال بودیم.

موحد با بیان اینکه تعداد دانشجویانی که دارای علائمی دال بر مسمومیت بودند، حدود 200 نفر بود اما تنها 20 نفر از این تعداد که اکثرا دانشجویان دختر بودند به بیمارستان منتقل شدند.

وی با قدردانی از اورژانس و مرکز بهداشت شهرستان شیراز در خصوص همکاری برای ارائه خدمات درمانی به دانشجویان، گفت: اکثر قریب به اتفاق دانشجویان به‌شکل سرپایی درمان و برخی در محوطه خوابگاه سرم‌تراپی شدند، در موارد لازم نیز خودروهای اورژانس دانشجویان را انتقال دادند و تا ساعت سه صبح اکثریت دانشجویان دارای علائم، به خوابگاه بازگشتند و مابقی در بیمارستان مداوا و صبح از بیمارستان مرخص شدند.

موحد ادامه داد: ناهار روز گذشته تن ماهی بوده و شب قبل نیز کشک بادمجان به عنوان شام توزیع شده اما تعدادی از دانشجویان حتی غذا نخورده بودند و علائم را نشان داده‌اند از این رو نمی‌توانیم به سادگی قضاوت کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه تا زمان اعلام نتایج آزمایشات نمی‌توان با قطعیت تن ماهی را علت مسمومیت 200 دانشجوی این دانشگاه دانست، تصریح کرد: در یک جمع 30 نفره 9 نفر غذا نخورده بودند و این که یک غذا را نیز عامل این امر بدانیم باز مشکل است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها یکی از دانشجویان در بیمارستان بستری است و برخی نیز به‌دلیل بازگشت علائم، مجددا به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند.

موحد بیان کرد: ما دلیل این امر را با جدیت پیگیری می‌کنیم، نمونه‌ها به آزمایشگاه فرستاده شده که به سبب نیاز به کشت، 48 ساعت زمان برای اعلام جواب زمان نیاز است.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه بروز چنین علائمی می‌تواند براثر آلودگی ویروسی یا مسمومیت غذایی باشد،‌گفت: بسیاری از دانشجویان حالشان خوب است و اگر بیماری‌ خطرناک بود حال دانشجویان اینگونه به سرعت رو بهبود نمی‌رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha