چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 140668

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مصرف مداوم جوش شیرین در نان سرطانزاست.

سلامت نیوزرئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مصرف مداوم جوش شیرین در نان سرطانزاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر کوروش ساکی در تجلیل از کارشناسان بهداشت محیط که در محل خانه بهداشت خرمآباد برگزار شد، با بیان اینکه طبیعت پاک است و عاری از هرگونه نقص، زشتی و کجروی بوده و این انسانها هستند که طبیعت را آلوده میکنند، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در کشورهای جهان سوم این است که جوامع پیشرفته فاز صنعتی را ترک و به کشورهای جهان سومدادند.

وی با تأکید بر اینکه هنوز که هنوز است افتخارمان این است که کارخانه سیمان و صنعت پتروشیمی را برای حل اشتغال ایجاد کنیم و توجهی به آلودگی این صنایع و ایجاد بیماریهای سل و سرطان و ریوی ناشی از آلودگی آن نداریم، تصریح کرد: متأسفانه میزان آلودگی کارخانه سیمان و پتروشیمی فوقالعاده بالاست؛ هم اکنون میزان آلودگی کارخانه فارسیت دورود و ارتباط مستقیم آن با آزبست غوغا کرده و اکثر کارگران این کارخانه بر اثر بیماریهای ریوی و سرطان از بین میروند. در حال حاضر با دنیای تکنولوژی موجود میتوان در جهت ارتقا و توسعه از صنایع پاک استفاده کرد.

ساکی با اشاره به اینکه متأسفانه هر جا بشر وارد شده و سیستم طبیعت را به هم ریخته، افزایش سرطانها، بیماریها، سوراخ شدن لایه اوزن را در پی داشته است، گفت: 50 سال است از مشکل نان مینالیم و هیچگاه از لحاظ بیس مشکل حل نشده است، علیرغم افزایش قیمت نان کیفیت آن هیچ تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه مصرف مداوم جوش شیرین در نان، سرطانزاست اما متأسفانه این مطلب به خرج هیچ کسی نمیرود، نانواییها وضعشان خراب است و به عناوین مختلف از جوش شیرین استفاده میکنند، بیان کرد: متأسفانه بر اثر تغذیه نامناسب منحنی ریتم بیماران دیالیزی رو به بالاست و این نشان دهنده این است که نتوانستهایم میزان نمک را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اشتغال امروز مساوی است با دیالیزی و سرطانی کردن مردم، اضافه کرد: برای اینکه 4 نفر کارگر نانوایی بیکار نشوند، به نانواییها اجازه ادامه کار میدهیم و چنانچه حرفی و انتقادی داشته باشیم میگویند ضد اشتغال هستید در حالیکه بعد از 20 سال، مردم از طریق نان غیراستاندارد دچار سرطان میشوند.

وی گفت: میتوان از ظرفیت فارغالتحصیلان بیکار استان در قالب گروهها و NGOها برای ایجاد آزمایشگاه برای بررسی وضعیت بهداشتی نانوایی و سایر واحدها استفاده کرد.

ساکی با اشاره به اینکه از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردمی در راستای نظارت بر واحدهای توزیع مواد غذایی و سایر واحدها استفاده کرد، یادآور شد: حوزه بهداشت حوزه توانمندی است و بعد از سالیان سال تلاش در بهداشت هنوز نتوانستهایم به نتیجه مطلوب برسیم و باید در این حوزه بازنگری صورت گیرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha