مطالعات محققان کلینیک مایو آمریکا نشان می دهد، ترمیم دریچه میترال قلب در بیماران مبتلا به نارسایی شدید دریچه میترال (MR) سبب بهبود اختلالات روحی و روانی آنها می شود.

سلامت نیوز: مطالعات محققان کلینیک مایو آمریکا نشان می دهد، ترمیم دریچه میترال قلب در بیماران مبتلا به نارسایی شدید دریچه میترال (MR) سبب بهبود اختلالات روحی و روانی آنها می شود. 

به گزارش ایرنا از ساینس، بیماران مبتلا به نارسایی شدید دریچه میترال معمولا دچار اختلالات روحی، مانند افسردگی و اضطراب هستند؛ اما این علایم به محض اینکه تحت جراحی ترمیمی قرار می گیرند، بهبود پیدا می کند.

دریچه میترال بین حفره های سمت چپ قلب یعنی دهلیز چپ و بطن چپ قرار دارد. در نارسایی دریچه میترال، دریچه نمی تواند به خوبی بسته شود و در نتیجه خون دوباره به دهلیز برمی گردد.

این وضعیت سبب می شود که فشار در وریدهای ریوی که به دهلیز چپ می ریزند، بالا برود که این امر سبب تنگی نفس می شود؛ همچنین به دلیل برگشت قسمتی از خون پمپ شده توسط بطن چپ به دهلیز چپ، سمت چپ قلب مجبور است حجم بیشتری خون پمپاژ کند تا گردش خون بدن را تامین کند و در نهایت به علت فعالیت زیاد، نارسایی قلبی مزمن و تپش قلب و تنگی نفس پدید می آید. با بزرگ شدن دهلیز چپ، احتمال آریتمی های قلبی نیز وجود دارد.

نارسایی میترال علایم متفاوتی دارد؛ خستگی زودرس، تنگی نفس و تپش قلب از مهمترین علایم این اختلال به شمار می آیند.

نارسایی خفیف دریچه میترال هیچ علامتی ندارند و نیازی به درمان نیست. در صورت پیشرفت بیماری، پزشک دارو تجویز می کند تا درد قفسه سینه یا آریتمی ناشی از MR بهبود یابد. در صورت اختلال شدید عملکرد بطن چپ، جراحی (به صورت ترمیم دریچه یا تعویض آن) لازم است.

افسردگی و استرس مستمر یکی از مهمترین مشکلات این بیماران است که به محض عمل ترمیمی رفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha