چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 140687

دکتر حریرچی گفت: پزشکان باید ضمن رعایت ملاحظات اخلاقی بهترین درمان را در خصوص بیماران مبتلا به سرطان ارائه دهند گرچه این انتخاب بسیار حاد، دشوار و حتی گاهی تلخ است.

سلامت نیوز: دکتر حریرچی گفت: پزشکان باید ضمن رعایت ملاحظات اخلاقی بهترین درمان را در خصوص بیماران مبتلا به سرطان ارائه دهند گرچه این انتخاب بسیار حاد، دشوار و حتی گاهی تلخ است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت و معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که ابتلا به سرطان پستان مشکل امروز و فردای جامعه است، گفت: 23.8 سرطانهای زنان در کشور را سرطان پستان تشکیل می‌دهد و شایع ترین سرطان در میان مردان و زنان ایرانی سرطان پستان است و امروز با توجه به کاهش شش درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در سالجاری، می‌توان سرطان را دومین عامل مرگ و میر در کشور اعلام کرد. 

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت سقف منابع حوزه سلامت در کشورها پزشکان باید ضمن رعایت ملاحظات اخلاقی بهترین درمان را درخصوص بیماران مبتلا به سرطان ارائه دهند گرچه این انتخاب بسیار حاد، دشوار و حتی گاهی تلخ است. 

حریرچی با اشاره به معیارهای سازمان بهداشت جهانی در خصوص انتخاب نحوه درمان سرطان اظهار داشت: اولین معیار who، تاثیر گذار بودن نحوه درمان است یعنی باید ثابت شود که خدمت درمانی در بیمار مؤثر است، معیار بعدی در خصوص بیمارانی در نظر گرفته می شود که در شرایط حادتری قرار دارند و در معیار سوم وضعیت و شرایط اقتصادی بیمار باید در نحوه درمان بیماران مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به اقدامات موثری که در زمینه درمان و پیشگیری در سرطانها انجام می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به این که در تمامی جوامع سقف بودجه‌ها محدود است باید انتخاب درمان مناسب با توجه به این موضوع صورت گیرد. به این معنی که به ازای حفظ یکسال عمر با کیفیت مجاز به صرف هزینه مشخصی هستیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha