دبیر خانه کارگر کرمان با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس، با اشاره به قصد تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر کار، از او پرسیده است: شما مدت‌ها در سازمان تامین اجتماعی در بخش شستا که دارای صدها کارخانه بزرگ و کوچک می‌باشد مسئولیت داشتید. چه شد که در کنار دغدغه‌های شما بابک زنجانی‌ها به وجود آمدند و هزاران میلیارد تومان از ثروت اندوخته فقرا به یغما بردند؟

سلامت نیوز: دبیر خانه کارگر کرمان با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس، با اشاره به قصد تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر کار، از او پرسیده است: شما مدت‌ها در سازمان تامین اجتماعی در بخش شستا که دارای صدها کارخانه بزرگ و کوچک می‌باشد مسئولیت داشتید. چه شد که در کنار دغدغه‌های شما بابک زنجانی‌ها به وجود آمدند و هزاران میلیارد تومان از ثروت اندوخته فقرا به یغما بردند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، عباس کاربخش در بخشی از این نامه آورده است: جناب آقای پورابراهیمی حتماً از وضعیت نابسامان معیشتی کارگران مطلع شده‌اید که در اثر سیاست‌های غلط دولت‌های دو دوره قبلی که حضرتعالی از حامیان آنان بودید در اثر ایجاد تورم سی درصدی طی دو دوره حکومت دوستان شما بر منابع عظیم اقتصادی کشور فاصله فقر و غنی را به شدت افزایش و حداقل دستمزد را با خط فقر به 5 تا 6 برابر رسانیدند.

در ادامه این نامه با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن استیضاح وزیر کار، آمده است: متاسفانه شاهد حرکاتی از سوی برخی از نمایندگان مجلس بر علیه ایشان هستیم که هرازگاهی چند با طرح سوال و استیضاح علاقمند به بازگردانیدن روند قبلی یعنی همان اقتصاد دلالی بجای تولید می‌باشند.

دبیر خانه کارگر کرمان خطاب به نماینده کرمان نوشته است: آقای پورابراهیمی مشکل شما با استیضاح وزیر و تغییر در مدیریت وزارت کار و رفاه اجتماعی مرتفع نخواهد شد. مطمئناً به مشکلات شما افزوده خواهد شد زیرا دولت تدبیر و امید کمر همت را بسته است تا از تکرار تجربیات تلخ گذشته جلوگیری شود و قطعاً باندبازی‌های سیاسی و جناحی راه به جایی نخواهد برد.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

جناب آقای دکتر پورابراهیمی نماینده محترم کرمان در مجلس شورای اسلامی

احتراماً نظر به اینکه جنابعالی یکی از نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی هستید و هر از گاهی چند مشاهده و ملاحظه میشود اظهارات و بیاناتی در خصوص مسائل مختلف ابراز میدارید تا مستمعین خود را مجذوب فرمائید این جاذبه را در جائی جستجو می‌فرمائید که شما را از حقایق و واقعیتهای جامعه دور خواهد کرد.

جناب آقای پورابراهیمی اگر نگاهی اجمالی به استان پهناور کرمان که شما نماینده آن هستید بیفکنید و آن را مورد تجزیه و تحلیل اقتصادی قرار دهید شاید سراغ راهکارای بهتری بروید. در اینجا لازم است به چند نکته توجه شود!

آیا میدانید که 20 تا 25٪ از صادرات کالاهای غیر نفتی کشور از این استان است و آیا میدانید که جیرفت ما به هندوستان کوچک مشهور است؟ مگر نه این است که بزرگترین معادن مس، آهن، کرومیت، سنگهای قیمتی که هرکدام به تنهائی می‌تواند کشوری با جمعیت ایران اسلامی را اداره کند در استان ماست مگر سالیانه بیش از 200هزار تن پسته 200هزار تن خرما و صدها هزار تن محصولات کشاورزی در باغات این استان تولید نمیشود؟

مگر در کنار این همه تولیدات خدادادی صدای فقر و فلاکت کارگران و کشاورزان که در این مجموعه عظیم مشغول به فعالیت هستند را نشنیده‌اید چرا در بخش کشاورزی در محل تولید محصولات بدلیل سوءمدیریت‌ها و اتخاذ سیاستهای غلط اقتصادی بخش عمده‌ای از محصولات آنان به هدر میرود و آنگاه همان محصول را در سایر استانها با قیمت‌های گزاف شهروندان باید تهیه نمایند.

چه شده است که کارخانجات نساجی ما در کرمان هم چون ریسندگی احمدیه بدلیل سوءمدیریت‌های اقتصادی کشور و اتخاذ سیاست‌های غلط وارداتی کالاهای خارجی توسط مسئولین دولتهای گذشته بویژه در دو دوره قبل دچار تعطیلی کامل و یا نیم تعطیل شده است و برخی از نظریه‌پردازان اقتصادی و نمایندگان مجلس که خود را مغز اقتصادی عنوان می‌کنند به جای جلوگیری از سیاست‌های ورود بی‌رویه کالاهای چینی و کالاهای چینی و سایر کشورهای استعمارگر جدید بجای حل مشکل اساسی واحدهای تولیدی پیشنهاد تغییر ساختار به مدیران صنعت می‌دهند (و به نوعی آنها را قانع کنند) و خود را صاحب فکر اقتصادی معرفی می‌کنند.

جناب آقای پورابراهیمی حتماً از فاجعه بزرگ کمبود آب در استان کرمان باخبر شده‌اید که بدلیل سودجوئی برخی از اقتصادیون با استفاده غلط از آب زیرزمینی و عدم توجه مسئولین و نمایندگان ذیربط تمامی حفره‌های آب زیرزمینی تخلیه و حفره‌های خالی زیرزمینی ایجاد شده هر لحظه امکان بروز فجایع بزرگی برای شهروندان فراهم خواهد کرد. و آنگاه دوستان اقتصادی نجات و توفیق خود را در باند بازیهای سیاسی و جناحی و گروهی جستجو می‌کنند چشم خود را بر این همه مشکلات مردم بی‌پناه بسته‌اند.

 جناب آقای پورابراهیمی در کنار همه این مشکلات ناشی از عدم وجود سیاست‌های اقتصادی درست حتماً ملاحظه فرموده‌اید که روز به روز نما و شیشه‌های بانک‌ها و صندوقهای به اصطلاح قرض‌الحسنه که به صورت وفور در کلیه مناطق شهر به چشم می‌خورند زیباتر و شکیل‌تر می‌شوند و در کنار آن دودکش کارخانجات صنعتی و تولیدی خاموش و هزاران کارگر به جمع کثیر بیکاران ملحق میشوند.

جناب آقای پورابراهیمی شما مدت‌ها در سازمان تامین اجتماعی در بخش شستا که دارای صدها کارخانه بزرگ و کوچک می‌باشد مسئولیت داشتید چه شد که در کنار دغدغه‌های شما بابک زنجانی‌ها به وجود آمدند و هزاران میلیارد تومان از ثروت اندوخته فقرا به یغما ببرند و هنوز هم عوامل آنها در سطوح میانی و پایینی و بدنه این سازمان با هدایت برخی از مسئولین قبلی دست‌اندرکارسنگ‌اندازی به مدیریت جدید این سازمان که انصافاً از مدیران دست پاک و دلسوخته و پر تلاش است مشغولند.

جناب آقای پورابراهیمی حتماً از وضعیت نابسامان معیشتی کارگران مطلع شده‌اید که در اثر سیاست‌های غلط دولت‌های دو دوره قبلی که حضرتعالی از حامیان آنان بودید در اثر ایجاد تورم سی درصدی طی دو دوره حکومت دوستان شما بر منابع عظیم اقتصادی کشور فاصله فقر و غنی را به شدت افزایش و حداقل دستمزد را با خط فقر به 5 تا 6 برابر رسانیدند

مطلع هستید و میدانید دستمزد ششصدهزار تومانی در شرایطی که دوستان شما آن را فراهم آورده‌اند چه معنا و مفهومی دارد و هم اکنون که یکی از دلسوختگان جامعه کارگری برادری همچون دکتر علی ربیعی که یکی از پاکترین، زحمتکش‌ترین و با سابقه‌ترین و با تجربه‌ترین فرد بخش کارگری کشور است و مسائل مربوط به تولید و نیروی انسانی و سایر عوامل تولید را به خوبی لمس نموده و میدان و قصد آن را دارد که با حمایت از تولیدات داخلی و نیروی کار منویات مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را اجرا کنند.

متاسفانه شاهد حرکاتی از سوی برخی از نمایندگان مجلس بر علیه ایشان هستیم و هرازگاهی چند با طرح سوال و استیضاح علاقمند به بازگردانیدن روند قبلی یعنی همان اقتصاد دلالی بجای تولید می‌باشند.

آقای پورابراهیمی مشکل شما با استیضاح وزیر و تغییر در مدیریت وزارت کار و رفاه اجتماعی مرتفع نخواهد شد. مطمئناً به مشکلات شما افزوده خواهد شد زیرا دولت تدبیر و امید آقای دکتر روحانی کمر همت را بسته است تا از تکرار تجربیات تلخ گذشته جلوگیری شود و قطعاً باندبازی‌های سیاسی و جناحی راه به جایی نخواهد برد.

یادتان باشد روزگاری امام راحل به تفکری که مسائل اقتصادی را در تجارت خارجی جستجو کردند و به انواع مختلف از حمایت از تولیدات داخلی مخالفت می‌ورزیدند ندای (این تذهبون) سر دادند.

لذا ای برادر گرامی از شما انتظار دارد به کارگران توجه جدی داشته باشید و حمایت از کسانی که دلسوخته آنان هستند و طی 35 سال گذشته عملاً ثابت نموده‌اند که مدافع واقعی فقرا هستند را مورد توجه قرار دهید که موفقیت آینده شما در گرو آن خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha