چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ومهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه سن متعارف ازدواج در مردان 20 تا 34 سال است گفت: در مجموع و براساس آمار یک چهارم ازدواج های مردان ایرانی بالای سن 30 سالگی انجام می شود.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ومهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه سن متعارف ازدواج در مردان 20 تا 34 سال است گفت: در مجموع و براساس آمار یک چهارم ازدواج های مردان ایرانی بالای سن 30 سالگی انجام می شود. 

علی اکبر محزون در گفت و گو با ایرنا افزود: در واقع 24،8 درصد ازدواج مردان در سن بالای 30 سالگی انجام می شود که این مهم تاخیر در ازدواج را نشان می دهد.

وی سن متعارف ازدواج در بانوان را 15 تا 29 سال عنوان کرد و گفت: در بانوان نیز 13،8 درصد ازدواج ها به سن بالای 30 سالگی موکول می شود که این آمارها نشان دهنده تغییرات ساختار سنی ازدواج و کاهش آمار ازدواج در سطح کشور است.

محزون تصریح کرد: از سال 85 تا 90 سهم جمعیت جوان از 35،4 به 31،5 درصد کاهش یافته است که یکی از مهمترین دلایل کاهش آمار ازدواج در کشورمان، همین تغییرات ساختار سنی در میان جوانان به شمار می رود.

وی ادامه داد: از سال 90 به بعد نیز روند کاهشی در آمار ازدواج در کشورمان مشاهده می شود به طوری که تعداد آمار جوانان ازدواج نکرده ما در حال افزایش است و میانگین سنی ازدواج در مردان به 28 سال و در بانوان به 23،4 درصد رسیده است.

محزون در عین حال کل جمعیت جوانان هرگز ازدواج نکرده اعم از تحصیلکرده و بدون تحصیلات عالی براساس آخرین سرشماری را 11 میلیون و 240 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: پنج میلیون و 570 هزار تن از این جوانان را مردان و پنج میلیون و 670 هزار تن را نیز زنان تشکیل می دهند.

افزایش شاخص تجرد قطعی/ این شاخص در بانوان بیشتر از مردان 

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ومهاجرت سازمان ثبت احوال کشور افزود: شاخص های تجرد قطعی براساس آمار سال 85 تا 90 و این دو سرشماری برای مردان و بانوان افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اما همواره شاخص تجرد قطعی در بانوان بیشتر از مردان است.

محزون شاخص تجرد قطعی مردان در سال 85 را 1،3 درصد در بانوان 1،8 درصد عنوان کرد و گفت: این آمار در سال 90 با افزایش روبه رو بوده به طوری که برای مردان به 1،8 درصد و برای بانوان به 2،8 درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ومهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: هر دو آمار نشان می دهد که شاخص تجرد قطعی در بانوان بیشتر از مردان است و عوامل اصلی تجرد قطعی در کشورمان، تغییرات ساختار جمعیتی، کاهش سهم جمعیت جوان، افزایش میانگین سنی ازدواج و تاخیر در ازدواج است.

محزون ادامه داد: براساس آمار، 655 هزار و 334 مورد ازدواج در 11 ماه گذشته به ثبت رسیده که 550 هزار و 869 مورد آن در مناطق شهری و 104 هزار و 472 مورد آن در مناطق روستایی ثبت شده است.

وی گفت: بطور متوسط در هر ماه 59 هزار و 576 مورد، هر شبانه روز یکهزار و 950 مورد و هر ساعت 81 مورد ازدواج در کشور به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha