چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 140700

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: پزشکان نباید در تشخیص خود برای درمان از داروهای گران قیمت استفاده کنند.

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: پزشکان نباید در تشخیص خود برای درمان از داروهای گران قیمت استفاده کنند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دکتر جلال غفارزاده در حاشیه برگزاری اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: در حال حاضر طرح تحول سلامت به نقطه‌ای رسیده است که باید بسته دستورالعمل‌های بالینی تشخیص درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: باید پزشکان بتوانند با تشخیص مناسب بار مالی تشخیص درمانی را برای بیمار و دولت کاهش دهند تا در اعتبارات منابع طرح تحول سلامت هم صرفه جویی شود.

دکتر غفارزاده تاکید کرد: پزشکان نباید در تشخیص خود برای درمان از داروهای گران قیمت استفاده کنند.

وی در ادامه، بر نظارت سیستماتیک مدیریت به منظور افزایش میزان رضایتمندی در گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات درمانی تاکید کرد و گفت: لازم است سامانه‌ای به صورت آنلاین برای انتقال پشنهادات و نظرات پزشکان و پرستاران به مدیران بالادستی به طور مجزا ایجاد شود و این سامانه به طور مرتب توسط مدیران بررسی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز همچنین بر تقویت و پر رنگ‌تر شدن نقش موثر پزشکان مقیم در درمان و بخصوص در اورژانس بیمارستان‌ها تاکید کرد.

وی در پایان با بیان اینکه پرسنل درمانی توانسته‌اند مطالبات گذشته خود را با اجرای طرح تحول سلامت دریافت کنند، افزود: امید است با اجرای بسته پرداخت مبتنی بر عملکرد بیمارستان‌ها، میزان رضایتمندی در گروه‌های پزشکی اعم از پزشکان و پرستاران بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha