در حالی که آمار موالید و نرخ زاد و ولد در کشور نگران کننده است و انتظار می رود که مسئولان در اسرع وقت به دنبال راهکارهایی برای حل این مسئله باشند،در عمل اقدامات چشمگیر و اساسی را شاهد نیستیم.

سلامت نیوز: در حالی که آمار موالید و نرخ زاد و ولد در کشور نگران کننده است و انتظار می رود که مسئولان در اسرع وقت به دنبال راهکارهایی برای حل این مسئله باشند،در عمل اقدامات چشمگیر و اساسی را شاهد نیستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اوایل تابستان سال جاری، طرح «جمعیت و تعالی خانواده» برای افزایش جمعیت و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و برای تصویب نهایی راهی مجلس شد. اکنون در حالی که کمتر از 3 هفته تا پایان سال مانده است، هنوز هیچ خبری از بررسی این طرح برای تصویب در مجلس به گوش نمی رسد.

در این طرح علاوه بر تدوین برنامه هایی کوتاه و بلندمدت برای رفع موانع ازدواج، سیاست های تشویقی هم برای فرزندآوری مانند: ارائه سبد تغذیه رایگان ماهیانه به صورت کالا برگ شامل پروتئین،‌ لبنیات، برنج و حبوبات معادل یک تا دو میلیون ریال به مادران باردار و دارای فرزند زیر 5 سال، پرداخت وام قرض الحسنه «فرزند» حداقل به مبلغ یکصد میلیون ریال با بازپرداخت 10 ساله بدون سپرده گذاری به ازای تولد هر یک از فرزندان سوم و چهارم و اهدای یک سکه بهار آزادی به ازای تولد هریک از فرزندان سوم به بعد ، تضمین کاهش ساعت موظفی مادران کارمند دارای فرزند زیر 5 سال، افزایش سنوات تحصیلی در دانشگاه ها به مدت حداکثر 5 نیم سال تحصیلی برای دانشجویان باردار یا دارای فرزند زیر 5سال و پرداخت 50 تا 100درصد حق بیمه کودک و مادر تا 5 سالگی کودک و ... دیده می شود.



               

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha