عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید در خصوص وضعیت حقوق پرستاران نظارت صورت گیرد، تصریح کرد: به دلیل فشا‌رهای روانی شغل پرستاری و سختی کار، این گروه نیازمند حمایت های قانونی و برخورداری از امکانات رفاهی بیشتر نسبت به مشاغل دیگر هستند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید در خصوص وضعیت حقوق پرستاران نظارت صورت گیرد، تصریح کرد: به دلیل فشا‌رهای روانی شغل پرستاری و سختی کار، این گروه نیازمند حمایت های قانونی و برخورداری از امکانات رفاهی بیشتر نسبت به مشاغل دیگر هستند.

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از ناعادلانه بودن تعرفه‌های پزشکی، گفت: با وجود اینکه سختی کار بحث درمان روی دوش پرستاران قرار دارد اما از نظر حقوق و مزایا فاصله زیادی بین پرستاران و کادر پزشکی وجود دارد لذا وزارت بهداشت باید بر وضعیت حقوق این قشر نظارت کند تا به عدالت نزدیک شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تبعیض انگیزه کاری  را از بین می برد، تصریح کرد: یک از مهمترین عواملی که انگیزه کاری افراد را از بین می برد تبعیض است بنابراین باید از طرف وزارت بهداشت تمهیداتی صورت گیرد که اختلاف حقوق پرستاران و کادر پزشکی که انگیزه کاری  پرستاران را کم می کند را از بین ببرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: با حمایت‌های لازم از پرستاران و تصویب قوانین جدید در راستای تسهیل امور آنها، می‌توان جایگاه اجتماعی آنها را ارتقا داد.

وی با تاکید بر اینکه باید در خصوص حقوق پرستاران بازنگری اساسی صورت گیرد، گفت: با یک بازنگری جامع در وضعیت پرستاران دریافتی آنها شفاف و به عدالت نزدیک می‌شود البته می‌توان همزمان با این تغییرات بر نظام مدیریتی نیز نظارت داشته باشیم.

مصری با اشاره به تجمع پرستاران مقابل مجلس، تصریح کرد: تجمع نباید در کشور باب و معیار شود چون تجمع منبع کار کارشناسی  نیست و به هیچ وجه کار کارشناسی فدای تجمع نمی شود با تجمع و بی تجمع، نمایندگان مجلس موظفند از حقوق همه مردم دفاع کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی،  با تاکید بر اینکه بی عدالتی فقط مختص پرستاران نیست، بیان کرد: فاصله زیادی که در پرداخت ها ایجاد شده  فقط مختص پرستاران نیست به عنوان مثال پزشک عمومی   اورژانس، از پزشک عمومی بیمارستان های دیگر شاید خیلی کمتر دریافتی داشته باشد البته لازم است وزارت بهداشت بر تعرفه ها نظارت کند که پرداخت ها به عدالت نزدیک شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: تعداد پرستاران به نسبت بیماران استاندارد خاصی دارد اینکه کسانی اعتراض می کنند که تعداد بیماران زیاد است این ملاک خوبی نیست تعداد پرستاران در بخش های مشخص متفاوت است به عنوان مثال بیمارانی که در بخش چشم بستری می شوند چند ساعت بعد از عمل مرخص می‌شوند در حالیکه که بخش ارتوپد یا قلب به پرستاران زیادی نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha