چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 140711

مشکلات روزمره و معمولی با همسرتان را، با خانواده‌تان در میان نگذارید. مسأله کوچکی که بعد از چند روز از یاد شما خواهد رفت، برای مدت‌ها در ذهن خانواده‌تان باقی می‌ماند و باعث ایجاد بدبینی نسبت به همسرتان می‌شود.

سلامت نیوز: مشکلات روزمره و معمولی با همسرتان را، با خانواده‌تان در میان نگذارید. مسأله کوچکی که بعد از چند روز از یاد شما خواهد رفت، برای مدت‌ها در ذهن خانواده‌تان باقی می‌ماند و باعث ایجاد بدبینی نسبت به همسرتان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، مریم آقابزرگ، مشاور در روزنامه ایران نوشت: خانم «ب» چند سالی است که ازدواج کرده. به گفته خودش با همسرش مشکلی ندارد البته تا وقتی که پای خانواده‌ها در میان نباشد. «ما خودمون اختلاف آنچنانی با هم نداریم، نه این‌که اختلاف نظر نداشته باشیم، می‌تونیم شرایط رو کنترل و یه جوری مشکلمون رو حل کنیم. اما وقتی جلوی خانواده‌هامون با هم مشکل پیدا کنیم یا یکی از ما از خانواده طرف مقابل ناراحت بشه، کنترل اوضاع از دستمون خارج می‌شه. مثلاً مادر من گاهی برامون خرید می‌کنه اما همسرم میگه مگه ما نیازمندیم که مادرت به ما کمک می‌کنه؟ یا همسرم گاهی وقت‌ها اختلافی که بین خودمون هست رو پیش مادر و پدر من و بعضی وقت‌ها مادر و پدر خودش مطرح می‌کنه، میگه تو حرف من رو گوش نمی‌کنی می‌خوام از بزرگترها کمک بگیرم. این کارش من رو خیلی عصبانی می‌کنه، هیچ کمکی هم به حل مشکلمون نمی‌کنه.»


یکی از مسائلی که پس از ازدواج نیاز به مدیریت دارد، رابطه همسرمان با خانواده‌مان است، زیرا مستقیماً بر کیفیت رابطه و زندگی ما اثر می‌گذارد. برای این کار:
‌ از قبل در مورد حدود رفتارتان در حضور خانواده‌ها و دخالت دادن آنها در مسائل‌تان با یکدیگر صحبت کنید و به توافق برسید.
‌ حساسیت‌های همسرتان در مورد خانواده‌تان را بشناسید و تا حد ممکن آنها را با خانواده تان در میان بگذارید. البته این شامل خانواده درجه اول شما می‌شود. حساسیت‌های خانواده‌تان را هم به همسرتان انتقال دهید. این کار به پیشگیری از اختلافاتی که ناخواسته و به خاطر سوءتفاهم شکل می‌گیرد کمک می‌کند.


شما پس از ازدواج زندگی مستقلی دارید، پس تا جایی که می‌توانید مسائل مربوط به زندگی‌تان را خودتان حل کنید. اگر فکر می‌کنید به کمک خانواده نیاز دارید، به موارد زیر توجه کنید:
 مشکلات روزمره و معمولی با همسرتان را، با خانواده‌تان در میان نگذارید. مسأله کوچکی که بعد از چند روز از یاد شما خواهد رفت، برای مدت‌ها در ذهن خانواده‌تان باقی می‌ماند و باعث ایجاد بدبینی نسبت به همسرتان می‌شود.


 وقتی مسائل زندگی خصوصی‌تان را با خانواده‌تان در میان می‌گذارید، به این فکر کنید که این کار چه سودها و چه زیان‌هایی برای شما خواهد داشت. آیا این کار به بهتر شدن شرایط شما کمکی می‌کند؟
 اگر در رابطه با همسرتان به مشکلی برخوردید که نیاز به کمک داشتید، به این نکته توجه کنید که آیا کسی که از او کمک می‌گیرید، توانایی و صلاحیت لازم را برای راهنمایی شما دارد؟ اگر چنین فردی در میان اعضای خانواده یا دوستانتان وجود دارد عالی است. در این صورت هنگامی که با مشکل مواجه شدید فقط از این فرد راهنمایی بگیرید. اگر به چنین فردی دسترسی ندارید یا در مواردی که مشکل شما فراتر از یک مشکل معمولی است، حتماً از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha