بیش از هزار نفر از کارگران شرکت واحد اتوبوس‌‌رانی تهران در آستانه تعیین مزد 94 با امضای طوماری خطاب به وزیر کار از او خواسته‌اند فریاد عدالت خواهی کارگران و بازنشستگان را شنیده و به آن رسیدگی و ترتیب اثر بدهد.

سلامت نیوز: بیش از هزار نفر از کارگران شرکت واحد اتوبوس‌‌رانی تهران در آستانه تعیین مزد 94 با امضای طوماری خطاب به وزیر کار از او خواسته‌اند فریاد عدالت خواهی کارگران و بازنشستگان را شنیده و به آن رسیدگی و ترتیب اثر بدهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، کارگران شرکت واحد تهران در این نامه با استناد به آمار رسمی ارائه شده توسط معاونت وزارت کار نوشته‌اند که طی ده سال گذشته قدرت خرید کارگران به یک سوم کاهش یافته است.

آنان در ادامه آورده‌اند: ما امضاء کنندگان این نامه هم فریاد با میلیون ها کارگر ایران با محکوم کردن این تخلف و روند ناعادلانه  ضد کارگری ، آنچنان که متخلفاتی مانند سعید مرتضوی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی و محمدرضا رحیمی معاون رییس جمهوری پیشین و نظایر دیگر توسط قوه قضاییه محاکمه و محکوم به مجازات زندان شدند خواستار محاکمه و مجازات مدیران  و مسوولان متخلف این بی عدالتی های ضد انسانی هستیم .

کارگران شرکت واحد تهران از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌اند که به فریاد دادخواهانه کارگران گوش سپرده و برابر ماده 41 قانون کار برای سال 1394 دستمزدی را تعیین نمایند که معیشت یک خانوار کارگری و بازنشستگان کارگری را تامین نماید.

کارگران و بازنشستگان در این نامه حق خود دانسته‌اند که برای پیشبرد این «خواسته عادلانه» و تامین رفاه و عدالت اجتماعی به آن وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی و دیگر مراکز مربوط مراجعه و خواسته و اعتراض خود را علیه بی عدالتی ها اعلام کنند.

گفتنی است ماده 41 قانون کار دو معیار «نرخ تورم» و «سبد هزینه یک خانوار چهار نفره» را برای تعیین مزد کارگران مشخص کرده است.

کارگران شرکت واحد در نامه که به پیوست طومار به وزارت کار تحویل داده‌اند به تعهدات رئیس جمهوری در هنگام انتخابات اشاره کرده‌ و آورده‌اند: «برپایه اصول جهانی حقوق بنیادین کار و حق چانه زنی کارگران در دفاع از حقوقشان و همچنین منشور حقوق شهروندی که رییس جمهور و دولت یازدهم خود را وفادار به آن اعلام کرده اند و بنابر اینکه آن وزارتخانه وظیفه ذاتی و فلسفه وجودیش صیانت و دفاع از حقوق کارگران شریف و زحمتکش و بازنشستگان گرامی تامین اجتماعی است، ما جمعی از کارگران و بازنشستگان کارگری شرکت واحد طبق سنت سالیان گذشته درخواست امضاء شده بیش از هزار تن از کارگران شرکت واحد مبنی بر افزایش عادلانه دستمزد سال 1394 به عنوان نمونه مشت از خروار فریاددادخواهی میلیون ها کارگر به ضمیمه ارایه می نماییم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha