چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 140723

یک متخصص طب سنتی برای کاهش خارش و حساسیت بهاری به مصرف خاکشیر، جوش‌شیرین، روغن نارگیل، آب لیمو و نعنای تازه توصیه کرد.

خاکشیر و نعنای تازه، چاره حساسیت بهاری

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی برای کاهش خارش و حساسیت بهاری به مصرف خاکشیر، جوش‌شیرین، روغن نارگیل، آب لیمو و نعنای تازه توصیه کرد. 

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: برای درمان خارش و حساسیت‌های پوستی که در فصل بهار بیشتر می‌شود بهتر است الگوی تغذیه اصلاح شود چرا که حتی نوع لباس، غذا، ورزش، میزان خواب و بیداری و همچنین استرس در این موضوع اثر دارد.

وی مصرف نعنای تازه را توصیه کرد و گفت: برای جلوگیری از حساسیت فصلی باید از مصرف غذاهای پرادویه و غذاهای با طبع گرم پرهیز کرد.

حسینی برای درمان خارش و حساسیت‌های پوستی مصرف برخی گیاهان مانند آلوئه‌ورا را موثر دانست و افزود: مصرف آلوئه‌ورا و استفاده از ژل این گیاه نیز در بهبود خارش‌ها موثر است.

این متخصص طب سنتی بروز کهیر را یکی از بیماری‌های پوستی و واکنش آلرژیک به مصرف برخی مواد غذایی، دارو و عطرها دانست و گفت: این عارضه که با التهاب، قرمزی، درد و خارش در فصل بهار بیشتر دیده می شود که مصرف نعنای تازه در این زمینه توصیه می شود.

حسینی مصرف روغن نارگیل و آب لیمو را نیز در کاهش التهاب و خارش موثر دانست و گفت: استفاده از جوش‌شیرین برای رفع خارش پوستی مفید است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد:مصرف سبزیجات تازه، سبوس گندم، نان سبوس‌دار، انواع آش، مصرف کاهو و خاکشیر نیز برای کاهش خارش بهاری توصیه می‌شوند.

وی افزود: پوشیدن لباس نخی و نرم، قرارگرفتن در محیط با دمای متعادل از ابتلا به حساسیت فصلی جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha