چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 140731

مطالعه محققان دانشگاه کلمبیا آمریکا نشان می دهد، سندرم خستگی مزمن (میالژیا آنسفالومیلیت) یک اختلال بیولوژیک است.

سلامت نیوز: مطالعه محققان دانشگاه کلمبیا آمریکا نشان می دهد، سندرم خستگی مزمن (میالژیا آنسفالومیلیت) یک اختلال بیولوژیک است. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان این دانشگاه با استفاده از اطلاعات دو مطالعه، 298 بیمار مبتلا به سندرم خستگی مزمن را با 348 فرد سالم مقایسه کردند.

محققان در این مطالعه موفق به کشف 51 نشانگر زیست ایمنی در نمونه های پلاسمای خون شدند که نشان می دهد الگوهای بیولوژیکی با ابتلا به سندرم خستگی مزمن ارتباط دارد.

آنچه که از مفهوم سندرم خستگی مزمن می توان فهمید، خستگی است. اما این خستگی بعد از کار زیاد، اضطراب یا بی خوابی رخ نمی دهد، بلکه این خستگی از نوع شدید و خطرناک است و با استراحت و داشتن فعالیت بدنی و ذهنی از بین نمی رود. این خستگی تمام بدن را احاطه کرده و فعالیت بدنی و توان فرد را کم می کند.

علائم این بیماری شامل خستگی شدید و سردرد است. گفته می شود که بیش از دو میلیون آمریکایی به سندرم خستگی مزمن مبتلا هستند.

مدی هورنیگ مدیر تحقیقات در مرکز عفونت و ایمنی و استادیار اپیدمیولوژی در مدرسه دانشگاه کلمبیا گفت: اکنون مدرکی در دست داریم که نشان می دهد ریشه این بیماری که میلیون ها نفر به آن مبتلا هستند، روانی نیست.

وی افزود: نتایج این مطالعه می تواند روند تشخیص این بیماری را تسریع بخشد و راهکارهای جدید درمانی ارائه دهد.

محققان معتقدند که درمان های آنتی بادی می تواند به کم کردن اثرات این بیماری کمک کند.

محققان متوجه شدند که این بیماری اغلب نتیجه یک بیماری ساده مانند عفونت است که توانایی سیستم ایمنی را برای عملکرد درست تغییر می دهد.

محققان معتقدند که درصورت تشخیص این بیماری در مراحل اولیه یعنی در سه سال اول ابتلا، درمان آن بهتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha