چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

بی تفاوتی در توجه به آسیب های اجتماعی نوپدید نظیر اعتیاد، ایدز و آسیب های اخلاقی جایی ندارد و باید همه مردم در این خصوص احساس مسئولیت داشته باشند.

سلامت نیوز: بی تفاوتی در توجه به آسیب های اجتماعی نوپدید نظیر اعتیاد، ایدز و آسیب های اخلاقی جایی ندارد و باید همه مردم در این خصوص احساس مسئولیت داشته باشند. 

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدیر کل دفتر توسعه مشارکت های مردمی این ستاد گفت: دو میلیون خانواده از مجموع 14 میلیون خانواده کشورمان با معضل مواد مخدر و اعتیاد درگیر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدصادق فتح اللهی روز چهارشنبه در همایش نقش مشارکت های اجتماعی در کنترل و کاهش اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها افزود: این آمار نشان می دهد یک هفتم جامعه امروز ایران، درگیر این معضل خانمانسوز بوده و از این امر آسیب جدی دیده اند.

وی اضافه کرد: مهمترین عامل در بهبود این روند و تاثیرگذاری بر شیوع معضل مواد مخدر، ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی و همراهی مردم، سازمان های مردم نهاد و دستگاههای اجرایی مرتبط و غیرمرتبط در راستای مبارزه با اعتیاد است.

وی، مواد مخدر و اعتیاد را بزرگترین مصیبت و بلای دوران کنونی عنوان کرد و ادامه داد: کشته شدن سه هزار و 500 نفر به صورت سالانه به خاطر اعتیاد آمار بسیار قابل توجهی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: بی تفاوتی مردم، مدیران دستگاههای اجرایی و کارکنان مشکل اساسی در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی در جامعه امروز است به طوری که بسیاری از مردم به جای تلاش برای کمک به افراد آسیب دیده، بیشتر به فکر عکس انداختن از آنها و استفاده از آن در شبکه های اجتماعی هستند.

فتح اللهی با ابراز نگرانی از خدشه دار شدن اعتماد عمومی در جامعه گفت: این امر موجب شده مردم توجهی به مسئولیت های اجتماعی نداشته باشند و نگاه مردم بیشتر خودمحوری باشد.

وی افزود: کمک به زنان آسیب دیده از اعتیاد همسر، مادران گرفتار در اعتیاد فرزند و همچنین فرزندان افراد معتاد طبق آموزه های دینی و مسئولیت های اجتماعی در دنیای امروز امری ضروری است ولی کسی به این موارد اخلاقی توجه نکرده و زمینه کشیده شدن برخی از خانواده های معتادان به سمت ناهنجاری های اخلاقی را فراهم می کنند.

وی اضافه کرد: بی تفاوتی در توجه به آسیب های اجتماعی نوپدید نظیر اعتیاد، ایدز و آسیب های اخلاقی جایی ندارد و باید همه مردم در این خصوص احساس مسئولیت داشته باشند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با انتقاد از عدم حضور بسیاری از مدیران آذربایجان غربی در این همایش اضافه کرد: امروز، مواد مخدر اولویت اول دستگاههای اجرایی نیست ولی باید به این سمت حرکت کنیم.

همایش نقش مشارکتهای اجتماعی در کنترل و کاهش اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها با حضور اعضای سازمان های مردم نهاد آذربایجان غربی برگزار شد.

موضوع مقابله اجتماعی در راستای کاهش تقاضای مواد مخدر در چند سال گذشته در کنار مبارزه انتظامی مطرح شده و سازمان های مردم نهاد بسیاری در این خصوص تشکیل و راه اندازی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha